מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » חישוב פיצויי נזיקין
מגזין נזיקין

חישוב פיצויי נזיקין

מהותה של תביעת פיצויים אזרחית בעקבות נזקי גוף שנגרמו לאדם היא הענקת פיצוי שיאפשר לאותו אדם לקבל את הטיפול הרפואי הנדרש על כל רבדיו, שאותו אדם יזכה לקבל את ההכנסה אותה היה צפוי לקבל במידה ולא היה נפגע ונפצע ועוד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/10/2013
  • |
  • 16:34
  • |
  • 2655 צפיות

לא אחת נשאלת השאלה כיצד מחושב גובה הפיצוי שכן מדובר בנתון מורכב המקפל בתוכו משתנים ומרכיבים רבים אותם צריך בית משפט לקחת בחשבון בבואו לקבוע את הפיצוי לו יהיה זכאי הנפגע.

גיל הנפגע כפרמטר עיקרי
מקורה של תביעת פיצויים בגין נזקי גוף יכול שתהיה בתאונת דרכים, רשלנות רפואית, תאונת עבודה וכו.. בגין כל תאונה יקבע בית המשפט סכום שונה בכפוף למערכת שיקולים נרחבת כגון: גיל הנפגע- נפגע צעיר יאלץ להתמודד עם סבלו לאורך זמן רב יותר. בנוסף, בעבור נפגע צעיר יביא בית המשפט בחשבון הפסדים נוספים שעלולים להיגרם כמו הפסדי פנסיה, הוצאות רפואיות נרחבות, הפסדי שכר ועוד. יודגש כי מדד זה יחושב על פי מדד תוחלת החיים של אדם ממוצע.
ישנם הרבה שיקולים שיקבעו מה גובה הפיצויים שאדם יקבל בגין נזק שגרם לו

שיקולים נוספים בקביעת גובה הפיצוי
ישנם שיקולים נוספים דוגמת שיעור הנזק שנגרם שכן ככל שהנכות שנגרמה חמורה יותר ואחוז הנכות שנקבע לנפגע גבוה יותר- יחושב לו פיצוי גבוה יותר. במקרים קיצויים ייקבע בית המשפט אף פיצוי למשפחתו של אדם שנפטר כתוצאה מהפגיעה (הלכת השנים האבודות שנקבעה בהלכת אטינגר).

שיקול נוסף יהיה סוג הנכות שנגרמה לתובע, כאשר ישנן שני סוגי נכויות, נכות רפואית ונכות תפקודית. ניתן לראות באופן גורף בפסיקה כי נכות תפקודית המקשה על אדם לנהל את חייו באופן עצמאי ותקין תזכה את הנפגע בפיצוי גדול יותר. עוד שיקול הוא מצבו הרפואי הקודם של הנפגע אשר יאלץ להוכיח כי בטרם הפגיעה ניהל הוא אורך חיים נורמטיבי והפגיעה היא זו שגרמה לו לפגיעה הקשה.

חובת היוועצות בעורך דין מומחה
ניהול מערך תביעה נזיקית אינו עניין של מה בכך וקיימת חשיבות רבה לאופי וסעיפי התביעה המוגשת לפתחו של בית המשפט. עורך דין המתמחה אזרחי בדיני הנזיקין ידע לנהל תביעת נזקי גוף בצורה האופטימלית, כך שנפגע יקבל את מלוא הפיצוי אשר זכאי הוא לקבל.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין נזקי גוף
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין נזקי גוף. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חישוב פיצויי נזיקין
סגור