מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » הזנחת ילדים - עבירה פלילית קשה הגוררת עונשים
מגזין פלילי

הזנחת ילדים - עבירה פלילית קשה הגוררת עונשים

בשנים האחרונות הושם דגש על הזנחת ילדים, כשבכותרות עלו מקרים לא מעטים של השארת ילד ברכב עד לסופו המר. גם כאשר אין כוונה רעה עומדת מאחורי המעשה, הרי שמדובר על עבירה פלילית שיש בעקבותיה עונשים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/10/201
  • |
  • 16:10
  • |
  • 2386 צפיות

הזנחת ילדים או השארת ילדים ללא השגחה היא חריגה מן החובה המוטלת על ההורה בישראל וגם במדינות אחרות ברחבי העולם. כאשר מגדירים זאת כחובת ההורה, אי קיום החובה הזו מאפשר לרשויות הרלבנטיות להתערב בכך אילו ההורה אינו ממלא את החובה הזו. אמנם אין סטנדרטים נהירים להשגחה ראויה – מהי ומהו היעדרה, משום שאלו סטנדרטים תלויי תרבות, נסיבות, מקום ועוד. ישנם ילדים הנשארים ללא השגחה אורח קבע, וישנם מקרי ביש בהם ההורים זנחו את הילד לרגע. 

ישנו תשלום נוסף על הנזק לילד
לא ניתן להחזיר לאחור את הזמן ופעמים רבות לא ניתן לתקן את הנזק כאשר משאירים ילד ברכב או ברגע של חוסר תשומת לב הילד פרץ אל הכביש או נחבל במגרש המשחקים. במרבית הפעמים מדובר על מקרי שגגה או מעשים שבתום לב, אולם ישנה סיבה שהחוק מחמיר בכך מלבד איכות העבירה שעלולה לקטוף חיים ברגע – עולה הצורך להבין ולהפנים שהחוק אינו מקבל זאת, יש לשאת בתוצאות – וזה בפני עצמו יכול להוות כוח הרתעה. 
הזנחת ילדים היא עבירה פלילית

סוגים שונים של הזנחה
הסיבות להזנחה יכולות להיות רבות וכן ישנם סוגי הזנחה רבים. ישנם הורים שמשאירים את הילד לבד בבית, מתוך הנחה ששם הוא בטוח מספיק מפני פגעי החוץ, אולם בבית אורבות לא מעט סכנות אחרות; ילד שנמצא בבית ללא השגחה עלול להסב לעצמו נזק בכמה אופנים. ישנה הזנחה שפירושה אי לקיחת הילדים לטיפול הרפואי שלו הם זקוקים, עיכוב מילוי הצרכים שלהם או ביצוע מעשים נפשעים ולא חינוכיים דוגמת עונשי הזנחה והתעלמות.

טיפול החוק בעניין
לחוק ישנה אפשרות להתערב, תוך הצגת הראיות עבור הטיעונים שמעלים בפני בית המשפט בתביעה. יש להבדיל בין הזנחה פיזית להזנחה רגשית, מידת העקביות שלה, דיווח לרשויות אם היה ואופן הטיפול בכך בעבר, האם ישנה רשלנות תורמת מצד גורמים מסומים, האם ניתן להבין מהו מקור ההזנחה – על אורח החיים שהמשפחה מנהלת ועוד. לצורך העניין יש להתייעץ עם עורך דין פלילי ולזהות מתי ניתן לטעון להזנחת הילדים על ידי האחראים להם, וכן איך ניתן ליצור בעבורם פתרונות אשר בית המשפט יקבל.

עוד מאמרים בתחום:


עורכי דין אלימות במשפחה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין אלימות במשפחה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הזנחת ילדים - עבירה פלילית קשה הגוררת עונשים
סגור