מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » בית המשפט דחה תביעת רשלנות רפואית
מגזין נזיקין

בית המשפט דחה תביעת רשלנות רפואית

עובדות המקרה מדברות על מצב דברים בו התובעת אשר הייתה בהריון הגיע לבדיקה שגרתית בבית החולים הדסה אשר אינה העלתה מאום בדבר אי תקינות ההריון.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/10/201
  • |
  • 17:19
  • |
  • 2115 צפיות

עובדות המקרה מדברות על מצב דברים בו התובעת אשר הייתה בהריון הגיע לבדיקה שגרתית בבית החולים הדסה אשר אינה העלתה מאום בדבר אי תקינות ההריון. התובעת בתיעתה טענה כי בית החולים התרשל בביצוע הבדיקה ועל כן היילוד נולד כאשר הוא סובל מבעיות רפואיות קשות לרבות שיתוק מוחין, אי שליטה על סוגרים, אפילפסיה קשה וחוסר תפקוד של מפרקי הברכיים. התובעים, הוריו של התינוק וכן התינוק עצמו טענו לרשלנות רפואית חמורה שהובילה למצב דברים חמור זה וכן, להיפוך נטל הראיה בשל חסרונה של בדיקת אולטרה סאונד שלא נשמרה כראוי בבית החולים. 

פסיקת בית המשפט  
בפסיקתו קבע בית המשפט כי במקרה זה לא הייתה התרשלות מצידו של בית החולים וכן אין לקבוע כי מי מהנתבעים נושאים באחריות באשר לתוצאות המקרה. בית המשפט התייחס לכך שבעת הבדיקה לא ניתן היה לזהות כל בעיה רפואית וכי בעיות מהסוג ממנו סבל היילוד ניתן לגלות אלא רק בשלב מתקדם יותר של ההריון. עוד נפסק כי התובעים לא עמדו בתביעתם בנטלי ההוכחה הנדרשים כאמור בחוק וכי לא התקיים כל נזק ראייתי בתוצאתו הינה היפוך נטלי ההוכחה. 
התנאים הנדרשים להוכחת רשלנות רפואית

חובת שמירת רשומות
בפסק הדין קבע בית המשפט כי בדיקת האולטרה סאונד הינה רשומה, בהתאם לקבוע בתקנות בריאות העם (שמירת רשומות), תשל"ז 1976. בהתאם לאמור בחוק על בית החולים היה לשמור רשומה זו ומשלא נשמרה הרשומה מהווה הדבר נזק ראייתי שתוצאתו הינה היפוך נטל הראיה, אך במקרה דנן, הודתה התובעת כי בדיקת האולטרה סאונד שעברה בוצעה כראוי. הודאה זו מצידה של התובעת למעשה מכשירה את חסרון המסמך ושוללת את הנזק הראייתי שהתקיים.

הלכה חדשה או מקרה מוכר
לא אחת אנו עדים לפסיקות חדשות ותקדימים מצידו של בית המשפט, בנוסף ישנם מקרים בהם פועל בית המשפט בניגוד לעמדתו הקבועה לפיה תינתן הגנה לאדם הפרטי בתביעתו אל מול גורמים גדולים בעלי כיס עמוק. במקרה דנן קבע בית המשפט כי לא התרשל בית החולים בבדיקות שביצע טרם הלידה על אף התוצאות הקשות ומצבו המורכב של הילד.


עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בית המשפט דחה תביעת רשלנות רפואית
סגור