מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » המדריך לרישום סימן מסחר
מגזין קניין רוחני

המדריך לרישום סימן מסחר

סימן מסחר משמש לזיהוי המקור של מוצרים. השימוש מודיע לרוכשים הפוטנציאלים ולאחרים כי מקור המוצרים הוא בבעליו של הסימן. הסימן יהיה מזוהה עם המוניטין של בעליו – ובכך יעודד או ירתיע אנשים מלרכוש אמון לאותו מוצר או דבר מה שהסימן מקושר אליו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 29/10/201
  • |
  • 17:06
  • |
  • 2172 צפיות

הסימן המסחרי הוא סימן שיכול להיות מורכב בין היתר מאותיות או מסימנים גרפיים וגם משילובים של שניהם גם יחד. לעתים דיו במילה מבלי להבחין בעיצוב שלה – כסימן מסחרי, וכך גם כשמדובר על הסמל המצויר מבלי שלידו תיכתב המילה שמתארת את השירות, המוצר או העסק. הסימן המסחרי יהיה סימן מוגן על פי חוק, ורשום בפנקס סימני המסחר שבאגף הפטנטים, סימני המסחר והמדגמים שבמשרד המשפטים. על מנת להגיש בקשה לרישום סימן מסחר יש להסתייע בעורך דין  מתאים.

בקשה אחת או כמה בקשות?
לכל מוצר או שירות יש לרשום את הסימן המסחרי שלו, ויש להגיש מספר בקשות – בקשה לכל סימן מסחרי, ובכך לשלם גם אגרה בנפרד. ישנן 45 קבוצות של מוצרים ושל שירותים ובמידה שמעוניינים לרשום סימן מסחרי עבור שני מוצרים או אף יותר מכך שנמצאים באותה קבוצת מוצרים או שירותים ניתן להגיש בקשה אחת בלבד ובתוכה רשימה. 
רישום חיוני לסימן המסחר שלכם

מבחן הסימן המסחרי
השלב הראשון להגשת בקשה להכרה בסימן המסחרי הוא שלב שבו בוחנים את הבקשה על ידי בוחן מאת משרד רשם הפטנטים וסימני המסחר – למעשה בוחנים את הכשירות של הסימן לרישום. בכלל זה בודקים אם יש לסימן המסחרי אופי מבחין או להבדיל – גנרי או תיאורי. במקרה השני – הסימן לא יאושר. אחת הסיבות הנפוצות לדחיית בקשות לרישום סימן מסחרי היא  דמיון לסימן מסחרי אחר עד כדי הטעיה. 

ומה לאחר שמבחן הרשם עבר?
לאחר שאושר הסימן המסחרי על ידי הרשם, הוא יועבר לפרסום ואף הציבור יכול להביע התנגדות לרישום. אילו ההתנגדות מוגשת, הרשם יכריע לאחר שהצדדים יטענו לסתירת ההתנגדות. אילולא תוגש התנגדות או כשההתנגדויות נדחות, יערך הרישום בפנקס סימני המסחר. תוקף הרישום יהיה רטרואקטיבי למועד של הגשת הבקשה. 

זכויות לבעל סימן המסחר
בעל סימן המסחר אוחז בזכויות ייחודיות לעשות שימוש במוצר או בשירות מן הסוג שלגביו הסימן נרשם או בהקשר להן. ניתן יהיה לתבוע את מי שמפר את החוק, ומשתמש בסימן המסחר הזה או בסימן דומה עד כדי הטעית הציבור – מקרה שיש להתייעץ בגינו אצל עורך דין לעניין.

מאמרים נוספים בתחום הקניין הרוחני:


עורכי דין לסימנים מסחריים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסימנים מסחריים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא המדריך לרישום סימן מסחר
סגור