מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » מהי חקירת יכולת?
מגזין חובות והוצל"פ

מהי חקירת יכולת?

חקירת יכולת היא בדיקת יכולותיו הפיננסיות של חייב – ובכלל זה מידת הכנסותיו והוצאותיו, אמידת הנכסים שבידו והזכויות שלו, כדי לברר את יכולותיו לעמוד בתשלום החוב תוך מילוי צו התשלומים שניתן כנגדו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/10/201
  • |
  • 17:21
  • |
  • 2307 צפיות

חייב שאין ביכולתו לשלם את החוב שלו על פי השיעורים שנקבעו לו יתייצב בלשכת ההוצאה לפועל לחקירת יכולת בתוך 21 ימים ממועד המצאת האזהרה, או אם נקבע לו מועד אחר לכך באזהרה. החייב יכול ליזום את ההליך "חקירת יכולת", על מנת להיעזר בכך ולפתור את בעייתו הכספית. כדי שהחקירה הזו תתבצע, עליו להגיש בקשה לחקירת יכולת ללשכת ההוצאה לפועל באמצעות עורך דין הוצאה לפועל שייצג אותו. חובת ההתייצבות אינה חלה על חייב שהגיש בקשת "פרעתי".

מה קורה אם החייב לא מתייצב לחקירת יכולת?
אילו החייב קיבל את הודעת האזהרה ולא התייצב לחקירת היכולת, הרי שעלולים לראות אותו כמי שהשתמט מתשלום חובו, ובמקרים מסוימים, שוטרים יכולים לעצור אותו בביתו באמצעות "צו הבאה". כך יתקיים גם אם החייב מתייצב לחקירה ללא המסמכים הנדרשים ממנו. אילו החייב מראה לבית המשפט כי הוא לא מתייצב לחקירה מפאת נסיבות שאינן תלויות בו, בית המשפט עשוי שלא לראות בו כמתחמק מן האפשרות לפתור את מצבו.
כל המידע הנדרש על חקירת יכולת

על החקירה
בטרם ייחקר, על החייב לענות על שאלות אודות יכולתו הכלכלית, ולחתום על טופס לויתור על סודיות בעניין כספים ונכסים. בזמן החקירה, אותה מבצע לרוב ראש ההוצאה לפועל והיא מנוהלת בנוכחות הזוכה ועורך או עורכת דינו. במעמד זה, עורך הדין של הזוכה יחקור את החייב במידה שישנו מידע מיוחד אודותיו ראש ההוצאה לפועל לא מיודע. 

הגשת תצהיר
סעיף 67 מדבר על הרשאה למבקש את חקירת היכולת לבקש תצהיר שבו יכללו פרטי נכסי החייב, הכנסותיו והאפשרויות שלו לקיים את פסק הדין. לאחר הגשת התצהיר, ראש ההוצאה לפועל יכול להחליט בנושא, אף ללא נוכחותו של החייב. כך, על פי תצהיר בלבד ובמקום חקירה ואף נוסף עליה, ראש ההוצאה לפועל יקבע את החלטתו. גם אם לא השיב החייב תצהיר לשאלון, ראש ההוצאה לפועל יכול לקבוע החלטה גם בהיעדר תצהיר.

תשלום לאחר חקירת יכולת
לאחר חקירת יכולת ואפשר גם על סמך התצהיר שהתקבל או על סמך הסדר כתוב בין חייב לזוכה – ראש ההוצאה לפועל יכול לקבוע את שיעור התשלום ולצוות על תשלום החוב. הוא יגיש צו שיכנס לתוקפו על פי המועד שראש ההוצאה לפועל יקבע, ואם ישנו ערעור בנושא או שראש ההוצאה לפועל ראה הצדקה לכך, יהיה יכול להפנות את בעל הדין לבית משפט – במטרה לבקש שינוי לשיעורים שנקבעו. 


עורכי דין לענייני חקירת יכולת
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חקירת יכולת. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהי חקירת יכולת?
סגור