מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » מסחור פטנטים
מגזין קניין רוחני

מסחור פטנטים

תהליך הכנה והגשת בקשה לרישום פטנטים הוא הליך ארוך הדורש השקעת מאמץ, זמן ועלות גבוהה. משום כך, פטנטים רבים שלא נרשמו עדיין וממתינים למסחורם מחביאים ידע רב שהיה יכול לתרום למעמד הטכנולוגי בעולם ולכלכלה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/11/2013
  • |
  • 17:56
  • |
  • 2009 צפיות

ההכנסה ממסחור פטנטים לא מגיעה למיצויה באופן מיידי, אלא מחייבת הליך ארוך ומתמשך של הגשת בקשה למסחור הפטנט וקבלת ההרשאה לכך. ההתדיינות הזו היא הזדמנות עסקית כדי לחסום מתחרים, לבנות תעשייה שמשפיטה באופן גלובלי, לקנות רישיון ייחודי שמאפשר צמצום של עלויות פיתוח. מסחור פטנטים הפך למרכז רווח שמייצר פי 3-5 במעמד מכירת המוצרים. ניתן לראות כי כשמדובר על קניין רוחני שיש בו השקעה אפסית, הרי שהרווח ממנו עולה על מכירת המוצרים. הסיבות יכולות להיות שינוי אסטרטגיה במדיניות החברה, פטנטים שאינם נחוצים לארגון, חיסול חברה או מוצרים שממתינים על המדף כיון שעוד לא הבשילו. 

פוטנציאל ההפרה שבפטנט
חברות בין לאומיות יכולות להפר פטנט מסוים משום שמחיר הקניה נגזר מצפי המכירות של החברה המפרה על פי חמשת השנים הקרובות ואחוז התמלוגים הצפוי, שהוא בין 1%-3%. בכך צפויות רכישות מהירות של פטנטים בשווי שבין 50-100 אלפי דולרים. ניתן גם להרחיק את לשונות האש מן הזירה שאליה יומחו הזכויות בפטנט. 
לסחור נכון בפטנטים

קניין רוחני
חברות דוגמת IBM שהן בעלות קניין רוחני רב יכולות לייצר לעצמן מרכז רווח שיאמד בכרבע מן ההכנסות הנובעות מתמלוגים. תמלוגים אלו יכולים להווצר אך ורק מתוך מסחור נכון של פטנטים. המסחור ייעשה תוך שמירה קפדנית על הטכנולוגיה. כיום, הדרך הבטוחה מכולן היא שימוש במיקור חוץ לצורך מסחר פטנטים. כד להשיא את הרווחים הללו למי שבחר בדרך זו, ניתן לפנות למשרדי עורך דין פטנטים שם סוללים את הדרך באמצעות בחינת הפטנטים המתאימים ושלבים נוספים הם חיוניים להמשך הדרך. 

הגשת בקשת פטנט ארעית
לעתים די בהגשת תקציר מסוים שיתאר בקצרה את הרעיון וישמור את הזכויות בפטנט, גם אם לא הוגשה הבקשה לרישום פטנט לפי כל הכללים. זוהי אפשרות שיצאה לשימוש נרחב לאחר כניסה של תיקון חוק הפטנטים בארצות הברית, מכוח אמנת GATT. בקשה זו אינה הגשת בקשה אמיתית לפטנט, ותוקפה יפוג לאחר שנה אולם ניתן לסמוך עליה כדי להגיש בקשה רגילה לפטנט.  על הבקשה להיות ממשית ולא ריקה מתוכן וחשוב להבין אילו תוצאות הגשת פטנט ארעית יכולה להניב. 


עורכי דין לסודות מסחריים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסודות מסחריים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מסחור פטנטים
סגור