כיום ישנה מגמת יזמות עולה ומתמידה, ועימה מצטברים פטנטים רבים שיוצאים אל הפועל ומגיעים לחנויות. כדי לרשום פטנטים חייבים להכין עבודת שטח מקיפה לפני כן, על מנת שלא להסתבך במקרים משפטיים. כצעד ראשון לאחר המצאת הרעיון, אתם חייבים להכיר את המוצר שלכם: מה היתרונות ומה החסרונות שלו? לאחר מכן, יש לברר אם הפטנט קיים כבר בשוק. יש ללמוד היטב את השוק: להכיר את המתחרים, את הבעלים ואת הרקע המקצועי שלהם, ולהבין מהו השוק עליו אתם מתמודדים.
רישום פטנט והסכם סודיותההליך מתחיל עם הגשת הבקשה לרישום פטנט. תאריך הבקשה ("תאריך הבכורה") הוא זה שבו הבקשה התקבלה במשרד הפטנטים. הליך בחינת הבקשה נמשך כשנתיים – שלוש לכל הפחות, כשבשלב זה עדיין למגיש הבקשה אין זכויות משפטיות – "patent pending". במצב זה, ביכולתו של מגיש הבקשה לפרסם ולשווק את המוצר בכדי לחשוף אותו לקהל רב של קונים פוטנציאליים או משקיעים. (ראוי לציין כי הפרסום לפני שלב הגשת הבקשה פוגם בתוקף הפטנט). לאחר אישור הפטנט, יהיה בתוקף ל- 20 השנים העוקבות.
ההגנה המשפטית הניתנת לבעל הפטנטרישום פטנט הוא טריטוריאלי – לכן ההגנה המשפטית על הפטנט תחול רק בגבולות המדינה בה נרשם, וברוב המדינות ההגנה כוללת פיתוח, יצור וגם יבוא של מוצרים מפרים. תאריך הבכורה למעשה "תופס תור" ברשימת ההמתנה כאשר יש להגיש תוך שנה ממנו את הבקשה על – פי ניסוח מלא כפי שהחוק האמריקאי מורה זאת. בהרבה מהבקשות המוגשות לפטנטים יתכנו מקרים רבים של מחלוקות על פי תאריכי בכורה, ניסוח בקשה מקצועי, הפרת זכויות
קניין רוחני ועוד אשר דורשים התערבות של עורך דין.
הסכמי סודיות
תפקידו של הסכם סודיות הוא להרתיע את החותם על ההסכם. כשחותמים על הסכם סודיות זה נעשה בדרך כלל לפני הגשת הבקשה לרישום פטנט, שהרי פרסום לאחר הבקשה ולפני האישור ימנע במצב זה לקבל אישור לפטנט. מאידך, בין אם לא חותמים על הסכם סודיות ובין אם אינו מכובד, במקרים רבים עדיין אין הפרסום מונע את קבלת הפטנט.