מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » זומנת לחקירה פלילית? האם חובה לבוא
מגזין פלילי

זומנת לחקירה פלילית? האם חובה לבוא

לעתים אין זמן מספיק לחשוד שהוזמן לחקירה, כל עוד הוא מוזמן "מעכשיו לעכשיו" – מה שמפחית את הסיכויים שלו להבין את נושא הזכויות שלו. אנשי המשטרה רשאים לפנות לכל אחד כדי לחקור אותו ולשפוך אור על מקרים שונים, אולם האם זו מחובתו של האדם להופיע לחקירה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/11/201
  • |
  • 17:31
  • |
  • 2277 צפיות

כל זימון לחקירה משטרתית יכול להלחיץ, גם אם לא מדובר באדם שנחשד בביצוע המקרה או אם הוא חף מפשע. הליך התשאול מול החוקרים המקצועיים רווי בטכניקות חקירה ובמניפולציות שונות שמטרתן הוצאת מידע מירבי מכל עד ואדם בעל מידע זה. חקירה פלילית היא הליך מוגדר מראש, יש לנחקרים בו זכויות, גם אם לא תמיד הן מוזכרות בפי החוקרים (לעתים החוק דורש את חשיפת הזכויות של הנחקרים בבואם להיחקר, אולם במציאות זה לא מתקיים). 

זימון דחוף או לא
זימון דחוף או זימון לזמנים קבועים מראש – בשניהם ישנה חובה להופיע לחקירה ולקיים את החובה האזרחית במדינת ישראל. מאידך, ישנן זכויות שונות שעומדות לרשות הנחקר. חשוב לדעת כי עיכוב לחקירה יכול להיות עד לשלוש שעות, לכל חשוד בביצוע העבירה הפלילית ישנה הזכות לשתוק – במידה שהוא חושב שיש משהו בדבריו שעלול להפלילו- ולפיכך החשוד אינו מחויב לשוחח עם השוטר או להשיב לשאלות, למעט מקרים חריגים.

הזהרת החשוד
השוטר יזהיר את החשוד על פי נוהל עוד לפני שגובים ממנו הודאה או מתשאלים אותו. האזהרה תיסוב סביב ההארה כי יש סכנה להפללה עצמית, והוא אינו מחויב להפליל את עצמו. כמו כן, על השוטר לוודא כי החשוד הבין זאת, ואם זה לא בוצע, הרי שהופרה זכותו ויש לפנות לעורך דין פלילי כדי להתייעץ בעניין. 
להגיע מוכן לחקירה

מי מוסמך לחקור בעל פה?
רק מי שהוסמך לכך יכול לחקור חשוד. לדוגמה – רק חוקר נוער או מוסמך אחר לכך יכול לטפל במקרי חקירה של קטינים. סעיף 2 לפקודת הפרוצדורה הפלילית קובע כי כל שוטר אשר שר המשפטים הסמיכו בכתב וכל קצין משטרה יכולים לחקור אדם בעל פה , אילו יש לו יסוד סביר להניח כי יש בעדותו תרומה להבהרת נסיבות ביצוע העבירה. 

מתי ניתן להתייעץ עם עורך דין?
במקרה של זימון דחוף בו השוטר מגיע למקום הימצאו של העד או כשאדם נקרא באופן דחוף לתחנת המשטרה, אין באפשרותו להתייעץ עם עורך דין לפני גביית הגרסה הראשונית לאירוע. רק לעצורים במקרה זה ישנה זכות ההתייעצות עם עורך דין. אילו זה זימון חקירה רגיל – אפשר ואף רצוי לעשות כן. 


עורכי דין למחיקת רישום פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחיקת רישום פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זומנת לחקירה פלילית? האם חובה לבוא
סגור