מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מיסים » תושבות - היבטי מס
מגזין מיסים

תושבות - היבטי מס

מס הכנסה הינו כלי לגביית תשלומי חובה מאזרחים כדי לממן את פעילויות הממשלה. ישנם אזרחים אשר בנסיבות מסוימות אינם נחשבים לתושבים, ועל כן לא ישלמו את המס במדינת ישראל. קביעת התושבות היא המפתח לחישוב המיסים עבור נכסים והכנסות בארץ ובחו"ל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/11/201
  • |
  • 15:21
  • |
  • 1936 צפיות

ישנה חובת הגשת דו"ח שנתי לרשויות המס בגין הכנסות של תושבי מדינת ישראל – בגירים מעל לגיל 18 שהייתה להם הכנסה חייבת בשנת המס, או קטינים בעלי הכנסה שנתית שעולה על סכום מסוים שנאמד בעשרות אלפי שקלים. ישנם סייגים לכך; מקבלי הפטורים מהגשת הדו"ח יכולים להיות תושבים חוזרים ועולים חדשים שיש להם הכנסות ממשכורת עד לסכום של 537,000 ₪ לאחר ניכוי מס במקור ובהתאם להוראות המס, יחידים שיש להם הכנסות מהשכרת דירות בישראל למגורים ושולם עליהן מס של 10% ועוד תנאים שונים עליהם רצוי לדון עם עורך דין מסים.

סייגים מן הפטור להגשת דו"ח שנתי
אילו היחיד או בן הזוג שלו מחזיק לפחתו 10% מן השליטה בחברה או בזכות למינוי מנהל, אם יש הכנסות לשני בני הזוג – עליהם לנהל את החישוב יחדיו, אילו הכנסת יחיד או גן הזוג כוללת שכר ספורטאים, אילו ביצעו פריסה קדימה למענק הפרישה, המוות או היוון קצבה וכן הלאה.
מיסוי משתנה בעקבות תושבות

הקלות מס לעולים חדשים ולתושבים חוזרים
לאור הרפורמה במס משנת 2003 ויישומים שונים משנת 2008 ו- 2013, יש לענות על הגדרת "תושב חוזר" או "עולה חדש" – מהו, כדי לקבוע אם מותרת הקלה במס. המיסוי הישראלי יחל בהדרגה על ההכנסות שמחוץ לישראל. משרדי המס עורכים בדיקה כדי לבחון באם המועמדים עומדים בקריטריונים שונים שהציב, וניתן להתייעץ עם עורך דין איך להראות ולהוכיח את שאלת התושבות. 

איסור על הלבנת ההון
לאחר הפעלת לחץ בין לאומי כבד, נכנס לתוקף בשנת 2002 החוק לאיסור הלבנת הון. בעקבות כך, ישראל הוצאה מן ה"רשימה השחורה" של ארגון ה- FATF, רשימת מדינות שאינן משתפות פעולה עם מימון טרור ותחום הלבנת הון. לפי החוק ישנן שלוש עבירות מרכזיות להלבנת הון: עבירת הלבנת הון שהיא עשיית פעולות שונות ברכוש אסור כדי להסוות את מקור הרכוש. ישנה עבירת דיווח – מסירת מידע כוזב או עשיית פעולה להסוואת מקורו של הרכוש. ישנה גם עבירת עשיית פעולה ברכוש אסור, תוך ידיעה כי הינו רכוש אסור. 



עורכי דין לתכנון מס
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לתכנון מס. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תושבות - היבטי מס
סגור