מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » גירושים בינלאומיים
מגזין משפחה

גירושים בינלאומיים

גירושים בינלאומיים עלולים להיות הליך מורכב ומסועף, הוא כולל את תכולתם של מספר מדינות כאשר לכל אחת דינים וכללים משלה, מאמר זה מפרט אודות הליך זה
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/11/201
  • |
  • 15:46
  • |
  • 2429 צפיות

בשנים האחרונות בהן העולם נחשב לכפר גלובלי אחד קטן אנו עדים לתופעה הולכת ומתעצמת של זוגות ממדינות שונות הנישאים האחד עם השני ובהתאמה התעוררה גם שאלה משפטית של גירושין בין זוגות אלה וכן כלל הסוגיות הכלולות בגירושין כגון מזונות, חלוקת רכוש וכו. זוג שנישא במדינה כלשהי יאלץ לנהל את הליך הגירושין במדינה בה תבע בן הזוג השני את הגירושין או לחילופין במדינה בה נרשמו הנישואין. הפסיקה מכירה דוגמאות רבות של מקרים בהם תושב/ץ ישראל שנישא לתושב/ת חוץ בשטחי ישראל, ואז קיימת מחלוקת לגבי מי היא הסמכות לדון בגירושין בין בני הזוג.

גירושין לפי דין זר
הליך גירושין הינו הליך קשה ומורכב, הוא נוגע לכלל תחומי החיים של האדם הפרטי ומשפיע עד מאוד על הילדים ושאר בני המשפחה של הזוג המתגרש. הליך זה קשה כאמור ללא תלות במדינה ובדין על פיה הוא מתבצע, אך על מנת להקל על קיום ההליך ולסיימו כשידך על העליונה חשוב מאוד להיוועץ ולהיות מלווים בעורך דין מקצועי המתמחה בתחום זה באותה מדינה בה נתבעו הגירושין. עורך דין מיומן ומומחה בתחום זה ידע להדריך ולהכווין אתכם לפעול באופן מושכל ומודרך ובלעדיו יהיה קשה ואף בלתי אפשרי לנהל את ההליך.

להתגרש בכל העולם

הליך גירושין בין בני זוג מעורב בישראל
משום שבמדינת ישראל הגוף שמופקד על תחום הנישואין והגירושין הינו הרבנות, אשר לדידה גירושין בין בני זוג מחייבים מתן גט האחד לשני, קיים החשש המתמיד באשר לזוגות ממדינות זרות כי בן הזוג הזר יחזור למדינתו ללא מתן גט וישאיר את בן הזוג השני בארץ כשהוא מסורב גט, לפיכך, נוטים בתי המשפט להוציא צוי עיכוב יציאה מהארץ וכן צווים נוספים שנועדו להבטיחו את הימצאו של בן הזוג בארץ עד להשלמת ההליך, וזאת משום החשש שהאישה תישאר עגונה.

הפורום הנאות לניהול ההליך
לא אחת בהליכים משפטיים שתכליתם הינה בנלאומית נטענת הטענה לפיה בית המשפט בישראל הוא איננו הפורום הנאות להניהול ההליך. בהתאם לדיני המשפט הבינלאומי הפרטי הקובעים כי ניתן לתבוע אדם בכל מקום בו הוא נמצא ו/או אליו יש לו זיקה של ממש וכי הגשת התביעה באותו מקום נעשתה מסיבה מוצדקת וכי אין מקום אחר, ראוי יותר לניהול ההליך. במקרים חריגים המוגדרים בחוק רשאי בית המשפט להוציא צו המצאה גם לאדם שאינו מצוי בגבולות המדינה במידה ורואה הוא לנכון לעשות כן.

 מאמרים בתחום זה:
גירושים חד צדדים
מדוע לרוב לא יתכנו גירושים הוגנים
גירושים וילדים

 


הסכמי גירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום הסכמי גירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גירושים בינלאומיים
סגור