מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » ענישה מזערית על נהיגה בשכרות
אולי תתעניין ב:
מגזין תעבורה

ענישה מזערית על נהיגה בשכרות

בשנים האחרונות אנו עדים להחמרה בתיחסותם של בתי המשפט לנהגים אשר נתפסים נוהגים בשכרות, מאמר זה מתאר מקרה בו נקט בית המשפט בגישה הפוכה לאמור וחזר 5 חודשי שלילה בלבד:
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/11/201
  • |
  • 16:27
  • |
  • 2109 צפיות

בבדיקת אלכוהול שנתגלתה בגופו של ד', נהג שנתפס על ידי משטרת התנועה, נמצא ריכוז אלכוהול של 350 מיקרוגרם לליטר אויר נשוף- ריכוז גבוה במידה רבה מהמותר על פי החוק. (על פי חוק הרף עומד על כ- 240 מיקרוגרם כאשר בפועל בתי המשפט ידונו בנהג אשר בדמו ריכוז של למעלה מ290 מיקרוגרם). בנוסף, נהג הנחשד בנהיגה בשכורת נדרש לעמוד במספר מבחנים ובדיקות לרבות מבחן עמידה, מבחן הליכה על קו ועוד. במקרה דנן נכשל ד' בכלל המבחנים בהם התבקש לעמוד כך שהיה ברור כי הוא שרוי תחת השפעת אלכוהול.

בהתאם לפסיקה- צפי לפסילה ממושכת
בשנים האחרונות אנו עדים למדיניות של החמרה בהתייחסותם של בתי המשפט והמחוקק לנהגים הנוהגים בשכרות. במקרים דומים נפסקו עונשים דוגמת שלילת רישיון נהיגה לתקופה של כשנתיים ומעלה, קנסות גבוהים, עונשי תנאי מצטברים, חידוש רישיון הנהיגה על ידי ביצוע מבחני תאוריה וטסט מחודשים וכן בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אך במקרה דנן, עקב כשלים שונים שנמצאו בחומר החקירה שהוגש על ידי המשטרה נפסקו לד' עונשים מזעריים של כחמישה חודשי שלילה בלבד.
לנהוג בשכרות ענישה

השפעתן של נסיבות אישיות
באופן חריג ויוצא דופן התחשב בית המשפט במקרה זה בו פרנסתו של הנאשם התבססה על היותו בעל רישיון נהיגה שכן הוא עובד כנהג מלגזה. על מנת לאפשר לו להמשיך לעבוד ולהתפרנס החריג בית המשפט את המלגזה ואפשר לו להמשיך ולנהוג על מלגזה. חשוב להדגיש כי פסיקה זו של בית המשפט הנה חריגה ויוצאת דופן ביותר בעקבות היות ביסוסה על כשלים משפטיים חמורים מצידה של הרשות החוקרת. 

קביעת בית המשפט
בית המשפט בפסיקתו מתח ביקורת חריפה ביותר על התנהלות המשטרה במקרה זה שפעלה בהרף עין והגישה לפתחו ראיות חלקיות שאינן נתמכות בעדויות מהשטח. התנהלות בעייתית זו של המשטרה ניכרת ומשפיעה באופן ישיר על פסיקת בית המשפט. עוד קבעו שופטי בית הדין כי במקרה זה לא ניתן יהיה להטיל על הנאשם עונש חמור יותר מזה שנגזר עליו שכן אין אפשרות לבסס את טיעוני התביעה על אף שברור לכל כי ד' נהג בשכרות.


עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ענישה מזערית על נהיגה בשכרות
סגור