מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » איך לסגור תיק פלילי על עישון מריחואנה?
מגזין פלילי

איך לסגור תיק פלילי על עישון מריחואנה?

על פי סקר, רבע מן הישראלים עישנו סמים קלים ואף מספר חברי כנסת ושרי ממשלה הודו בכך. במציאות העכשווית, זה נחשב לעבירה על פי החוק, על אף שבכירים ברשות למלחמה בסמים וגם במשטרה ממליצים על מדיניות של אי הפללה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/11/201
  • |
  • 16:08
  • |
  • 3125 צפיות

עישון של סמים קלים כמו מריחואנה גורר רישום פלילי במשטרה, גם אם לא נתגלתה עבירה אחרת הנקשרת לסם, כמו למשל גידולו, הפצתו ומכירתו או אחזקתו. למעשה, מדובר על עבירה שטיבה שנוי במחלוקת – וכך גם עונשה, יכול להיות שאדם שנתפס מעשן מריחואנה ייתפס לראשונה או יהיה בעל מחלה או כאב כרוני המזכה באישור רפואי לעניין, וכי אז ההתייחסות תהיה שונה לגמרי. סנגור יכול להביא לכדי מחיקת הרישום הפלילי במשטרה, גם לאחר שהתיק נסגר.
 
הבאה לכדי סגירת התיק
התיק הפלילי יכול להסגר במידה שהנתבע נתפס לראשונה – משום ההוראה הכללית שקבע היועץ המשפטי לממשלה. בנוסף, ישנם מצבים שונים כמו למשל חיפוש הסם ללא צו חיפוש או אילו התיק הפלילי מבוסס על הודאה. לעורך דין פלילי ישנם הכלים כדי להתמודד גם עם מקרים בהם הנאשם נתן הסכמתו לחיפוש הסם על גופו.

הגנה מחמת הצדק
הגנה מחמת הצדק בתחום עישון מריחואנה תהיה אילו ניתן להראות שבמקרים דומים בהם אנשים עישנו את הסם ולא הועמדו לדין; מקרים כאלו ישפיעו על המקרה הנוכחי, ובית המשפט יזכה את הנתבעים על סמך ההגנה מחמת הצדק. 

סגירת תיק מבלי לשלוח כתב אישום
ישנם מקרים של חוסר עניין לציבור – המובדלים ממקרים של היעדר ראיות, שבהם המשטרה תכתוב מכתב אזהרה, בו נכתב כי נשקלה האפשרות לשליחת כתב אישום בגין העבירה, אולם התיק נסגר בהתחשב בנסיבות המקרה. המשמעות היא שהרישום הפלילי קיים, ויש לפעול כדי למחוק אותו. רישום פלילי עלול להוות כתם בתיק האישי של אדם, ולהגביל אותו בתחומים מסוימים.
סגירת תיק פלילי יכולה להעשות במגוון דרכים

סגירת תיק פלילי גם במקרה של הרשעה
ניתן לסגור תיק פלילי במשטרה על עישון מריחואנה, ולבטל את הרישום הפלילי תוך נקיטת סיבת סגירה שתלד יד ביד עם ביטול הרישום. לאחר תום תקופת ההתיישנות של התיק, ניתן גם אז לבקש מחיקת הרשעה, אולם מחיקת הרישום טובה שעה אחת קודם – מוקדם ככל שניתן, כדי שלא לפגוע במי שנושא תיק זה. יש להתייעץ בהתאם לנסיבות המקרה עם עורך דין פלילי אשר יש לו ניסיון והצלחות קודמות בתחום. 

לתחומים נוספים


עורכי דין למחיקת רישום פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחיקת רישום פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איך לסגור תיק פלילי על עישון מריחואנה?
סגור