מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » בדיקת רישום פלילי
מגזין פלילי

בדיקת רישום פלילי

ברישומו הפלילי של אדם ישנם תיקים אשר נסגרו מסיבות שונות, וגם העבירות שעבר ועליהן הורשע במהלך חייו. ישנה אבחנה בין רישום פלילי לרישום משטרתי והאזרח צריך להיות מודע לו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/9/2013
  • |
  • 11:14
  • |
  • 3054 צפיות

רישום פלילי כולל את גיליון ההרשעות של האדם אשר ביצע עבירות מסויימות עליהן הורשע בבית המשפט. ברישום הפלילי יוזכרו הליך המשפט, העונשים אותם קיבל, האם ביצע עבודות שירות לטובת הציבור וגם אם נסגרו תיקים שנפתחו כנגדו. במערכת המשטרתית די בכך שאדם הגיע לחקירה בכדי שיהיה כתוב אזכור ברישום המשטרתי, אשר לא ייחשב כעבר פלילי של אדם ומשמש בעיקר את המשטרה בכדי שתדע מה עבר כל אדם שהגיע אליה ועל מה נחקר בעברו.

הבדל בין רישום פלילי ורישום משטרתי
הרישום המשטרתי כאמור, הוא למטרות בירוקרטיה וארכיון בלבד, ובכדי שבתחנה יהיה מידע על אדם שנחקר. הרישום הפלילי הוא רישום אשר יכול לגרור אחריו הרבה בעיות עבור האזרח, מאי מציאת עבודה ועד לנידוי חברתי. בעוד על אדם בעל רישום משטרתי איש אינו יכול לדעת מלבד המשטרה, על אדם בעל רישום פלילי יחולו סנקציות גדולות כמו אי קבלה למקומות עבודה מסויימים הדורשים תעודת יושר, ועוד. אך גם כאן הסיכוי שידעו שלאדם יש רישום פלילי הוא די נמוך. 
רישום פלילי - יכול לגרור אחריו בעיות רבות

תעודת יושר
כאמור, מקומות עבודה רבים דורשים מעובד חדש במהלך ראיון שיציג תעודת יושר. למרות זאת, המושג "תעודת יושר" הוא מושג שהשתרש בציבור במהלך השנים, ולא שמו האמיתי של המסמך שהמשטרה מנפיקה לאזרח שמגיע לבקש את התעודה. שמו של המסמך הוא "תעודת מרשם פלילי", בו מפורטות העבירות של האדם וזוהי אינה תעודה אשר מעידה על יושרו של אדם זה או אחר. למעסיק אסור לבקש תעודה כזו מאדם, ואם אכן מעסיק ביקש מכם תעודה כזו, הרי שבקשה זו מהווה עבירה פלילית ודינה הוא עד שנתיים מאסר בפועל.

בדיקה על רישום פלילי
 כל אדם רשאי להגיע לתחנות המשטרה ולאתר האינטרנט ולהגיש בקשה לעיין ברישומו הפלילי הנוגע אליו ואליו בלבד. לתחנת המשטרה יש להגיע עם תעודה מזהה ואגרה. אנשים רבים לא מודעים לכך שיש להם רישום פלילי ולעיתים מגלים זאת רק לאחר שהגישו את הבקשה. אם גיליתם שיש טעות ברישום הפלילי שלכם, ניתן להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי באמצעות עורך דין פלילי המתמחה בתחום.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין למחיקת רישום פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחיקת רישום פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בדיקת רישום פלילי
סגור