מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » כיצד ניתן לבטל קנסות תעבורה?
מגזין תעבורה

כיצד ניתן לבטל קנסות תעבורה?

קנסות תעבורה אכן ניתנים לביטול, אולם יש לענות על מספר תנאים כדי שזה יקרה. יש להגיד בקשה לביטול, להמרת הקנס באזהרה או להפחתתו – ואפשר לעשות זאת גם באמצעות עורך דין תעבורה במקרים בהם הקנסות כבדים או שצברו רבית.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/12/2013
  • |
  • 13:58
  • |
  • 2301 צפיות

אחת ממטרות הטלת קנסות התעבורה היא הרתעה של אותו עבריין להמשיך ולקיים את התנהגותו, או להרתיע את האחרים מלעשות כן. לעתים, נצברים חובות של קנסות בגובה עשרות אלפי שקלים אולם דין קנסות אלו יכול להיות כדין קנסות בודדים בעלי ערך קנס של כמה מאות שקלים בלבד, ותשלומם עלול לפגום באיכות החיים. 

מהו קנס תעבורה?
ישנם קנסות תעבורה שונים, שניתנים על סוגי עבירות תנועה שונות מחומרה קלה אל הקשה. ביניהן ניתן למנות דו"ח של ברירת קנס – כמו דו"ח תנועה מצולם, דו"ח תנועה ידני או דו"ח שהוצמד או הודבק על שמשת הרכב. ישנם קנסות מסוג עבירות מהירות או עבירות חניה וישנו דו,ח שהוא הזמנה לדין ובו תאריך הזימון למשפט התעבורה. 
קנסות תעבורה יכולים להצטבר לאלפי שקלים

אפשרות לגשת למשפט
בדו"חות בהם ניתן לגשת למשפט – או לברור את סוג הפעולה הזה, ניתן לערער על הקנס. בעבירות מסוג ברירת משפט יש להגיש את בקשת הערעור בתוך תשעים ימים מיום קבלת הדו"ח. ניתן לבקש להשפט גם במקרים בהם נפלה טעות בפרטים או מעצם נתינת הדו"ח על ידי השוטר. את מועד המשפט קובעים לטווח של שנה מקבלת הבקשה להשפט, וההזמנה לדין תישלח בדואר רשום יחד עם אישור מסירה. סירוב לקבלת דבר הדואר או לחתום על קבלתו אינו פוטר את הנקנס מהופעה בבית המשפט. 

טיעונים אפשריים בבית המשפט
עורך דין תעבורה שיעמוד לצדכם ינקוט באסטרטגיה המתאימה; הוא יכול לטעון שלנהג אין היסטוריה עבירות, שישנם שיקולים פסולים לעצם מתן הדו"ח כאשר השוטר אפילו לא מסר את הדו"ח על פי הנהלים, כשהיה שיקול נלווה של פיקוח נפש סביר או שהיה צורך חירום ונסיבות אישיות הובילו להתנהלות הזו על הכביש.

הגשת הבקשה לביטול הדו"ח
בזמן שמקבלים את הדו"ח יש למסור את התגובה העובדתית לשוטר. מצב זה הוא הרגיש ביותר בכל התהליך משום שכל ויכוח בשטח עלול להחמיר מצב זה ולהפחית את סיכויי ההצלחה. יש לוודא כי תגובת הנהג נרשמה כהלכה, והוא מקבל עותק מן הדו"ח. אילו הנהג אינו נוכח בזמן רישומו של הדו"ח וגם אם כן, ניתן להגיש בקשה להשפט מול בית המשפט לתעבורה. 
לקריאת כתבות נוספות בתחום - 



עורכי דין לענייני עברות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עברות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד ניתן לבטל קנסות תעבורה?
סגור