מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » מעצר וחקירה זכויות קטינים
מגזין פלילי

מעצר וחקירה זכויות קטינים

מערכת המשפט בישראל מגבה החלטות לשמירת זכויותיהם של חשודים ושל נאשמים, אשר יש להם סיכון להרשעה במערכת המשפט הפלילי. הדגש חזק יותר כשמדובר על קטינים – במיוחד משום אלמנט השיקום.
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/12/2013
  • |
  • 16:50
  • |
  • 2105 צפיות

 התיקון האחרון לחוק השפיטה, דרכי טיפול וענישה משנת 1971 מדבר על שינוי באשר לזכויות קטינים במעצר ובחקירה. ביולי 2009 התיקון האחרון לחוק הנוער נכנס לתוקף – שינוי זה מתווה עקרונות בסיסיים לגבי אופן טיפול בקטינים שמעורבים בעבירות פליליות במסגרת החקירה, מעצר קטינים או חיפוש. החוק עושה איפה ואיפה בין טווחי גילאים שונים עד לגיל 18. לדוגמה – גיל 12 נחשב לגיל האחריות הפלילית, ועל מי שהיה בגיל 12-18 כאשר קרה המקרה, תחולנה הוראות החוק עבור הקטינים. 

מעצר קטינים 
חקירת קטין במשטרה יכולה להסתיים בשחרור על פי תנאים מגבילים, או בחתימה על טופס אזהרת הקטין תוך התחייבות שלא לבצע בעתיד מעשה פלילי, או הבאתו בפני שופט כדי להאריך מעצרו. כאשר הקטין מודה בביצוע העבירה, הוא מתחייב שלא לבצע מעשים פליליים וכן לשתף פעולה עם קצין המבחן. לאחר שיעמוד בתנאים שהוצבו לו על ידי שירות המבחן, תיקו הפלילי עשוי להסגר.

העדפת המערכת
באופן גורף, המערכת מעדיפה את שחרור הקטין על פני מעצר קטין. המעצר ייעשה על פי סעיף 10א´ בחוק הנוער, לפיו אין חלופה אחרת מן המעצר כדי להשיג את המטרה שבגינה נעצר. המערכת תתחשב בגילו של החשוד ובהשפעה על התפתחותו הנפשית וגם על התפתחותו הגופנית – האם ישנו סיכוי טוב לשיקום על פי הערכת קצין המבחן?
לקטין יש זכויות שונות בעת מעצר

קטין מתחת לגיל 14 ומעל לגיל זה
קטין שעדיין לא מלאו לו 14 שנים יוחזק על ידי המשטרה עד ל- 12 שעות לפי הסעיף 10ג´2א´, אולם ניתן להשיג הארכת מעצר לשתים עשרה שעות נוספות. קטין מגיל 14 ואילך יכול להיות מוחזק על ידי המשטרה לאורך 24 שעות במעצר, ולאחר מכן ישאר מוחזק אם נתקיימו התנאים שבסעיף 13 לחוק סדר דין פלילי – מעצרים, ויש להביאו בפני שופט בתוך כ- 12 שעות.

הודעה להורה
במקרה בו קטין שנעצר והובא למשטרה – יש לדווח להוריו באופן מיידי – או לקרוב משפחתו בגיר או כל בגיר אחר שמוכר לקטין, לאחר שהקצין הממונה הודיע לקטין על כך. אילו בוצע מעצר קטין חשוד – יש לדווח לקצין המבחן לנוער. במידה ונעשה דבר מה אחרת או שהקטין נמצא תחת הליך חקירה ומעצר, יש לפנות לעורך דין העוסק בתחום בני נוער וקטינים. 

למאמרים נוספים בתחום - 



עורכי דין לענייני מעצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מעצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מעצר וחקירה זכויות קטינים
סגור