מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » העונש הראוי להורה שרצח את ילדיו
מגזין פלילי

העונש הראוי להורה שרצח את ילדיו

מקרי רצח רבים שעולים לכותרות ובהם הורים רוחצים את ילדיהם בדחיפה למטה אל המוות, בשריפתם, דקירתם, הטבעתם, חניקתם ובכל דרך אפשרית אחרת. בתי המשפט עומדים נוכח המקרים המזעזעים הללו וגוזרים את הדין לאשמים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/12/201
  • |
  • 15:02
  • |
  • 1739 צפיות

אם אשר הטביעה ילדיה למוות בחוף ים, אב אשר חנק למוות את ילדתו תוך תכנון מוקדם לכך מראש, דקירת שלושת הילדים המשותפים בסכין על מנת להתנקם באישה ביום הולדתה, ירי מטווח אפס, הצתת הילדים – אלו מקרי רצח שלעתים מהולים גם במקרי התאבדות של הנאשמים ברצח – נאשמים שהם אבות ואמהות כאחד. קשה שלא להבחין בכך שבשלב הענישה, הנאשמות זוכות להקלה מסוימת מאשר הנאשמים ברצח ילדיהם, עובדה שלאור ריבוי המקרים הללו לאחרונה ניתן לומר שזו עובדה גורפת.

עבירות רצח, המתה והריגה
ישנו הבדל בהגדרת העבירה – רצח, הריגה והמתה ובהתאם גם חומרת העונש. רצח או המתה מכוונת נחשבות לעבירות החמורות ביותר שקיימות בספר החוקים כמעט בכל תרבות ומדינה, כשבמדינות מסוימות העונש הוא עונש מוות ובאחרות – מאסר עולם. מדרג העבירות עוד יכול להשתנות בעתיד, תוך שתקבענה דרגות שונות של המתה ואילו העונש על עבירת רצח יפוצל על פי תת חלוקה לרצח "רגיל" שדינו מאסר עולם, או רצח בנסיבות מחמירות שבגינו מוטל מאסר-עולם חובה. בעבירה האחרונה דרוש יסוד של תכנון או גיבוש החלטה להמית.
ענישה ראויה על מעשים חמורים במיוחד

המתת חסד
בית המשפט דן גם בהבדל שבין רצח ילדים חסרי ישע – לרוב בגין סיבות שאף לא קשורות אליהם ישירות, ובין המתת חסד, אשר בה נשקלת אחריות מופחתת – עקב מצב רפואי קשה אשר לא ניתן להקל בו את המצב באופן סביר.

פרופיל קרימינלי של הורה רוצח
לרוב, נתקלים בהורים רוצחי ילדיהם שאינם לוקים במוגבלות נפשית ודווקא מבינים את תוצאות מעשיהם החמורים. מאידך, רבות הפעמים בהן עורך דין פלילי עמל כדי להראות שאותו הורה רוצח אכן פעל תחת השפעת תרופות, היה בעל כושר שיפוט לקוי משלו או שסיבות נפשיות הובילו אותו לבצע את העניין – ולו רק כדי שבית המשפט יזכה אותו מאשמה ויכוון אותו לטיפול משקם ומקביל לריצוי עונש. מכאן, ניתן לראות שבית המשפט ימצא לנכון לפעול אחרת, בהתאם לנסיבות ולראיות שמביאים בפניו עורכי הדין ושני הצדדים. 



עורכי דין אלימות במשפחה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין אלימות במשפחה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא העונש הראוי להורה שרצח את ילדיו
סגור