מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » זכויות נכים בביטוח לאומי
מגזין נזיקין

זכויות נכים בביטוח לאומי

הביטוח הלאומי ממנה מטעמו ועדת מומחים לבדיקת מידת נכותו של אדם, כושרו לתפקד או אבדן הכושר שלו בתפקודים שונים, ועל פי כן תחרצנה הזכויות שלו במקומות שונים – לרבות קצבת הנכות שלו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/12/201
  • |
  • 17:38
  • |
  • 2384 צפיות

יש לייחס חשיבות עליונה לאופן שבו ממלאים את טפסי הביטוח הלאומי אשר יעברו תהליך בדיקה מיוחד, שבעקבותיה יחרצו גורלות – גורל כלכלי והגורל המציאותי אותו יחווה הנכה בעתיד. בעקבות הגשת הבקשה להכרה בנכות על פי סדר גודל מסוים, מוקנות לנכה זכויות וזכאויות לשירותים, הטבות וקצבאות שונים.מכאן, שאת הטופס להכרה בזכויות הנכות הזה, יש להגיש לאחר התייעצות עם עורך דין ביטוח לאומי, ואף לאפשר לו לטפל בבקשה זו על מנת להשיג הישגים יעילים באמצעות זאת. 

דרגות נכות שונות
על מנת שאדם יהיה זכאי לקצבת נכות מידי הביטוח הלאומי, עליו לערוך מספר מבחנים. ראשית, יבדוק את רמת הכנסתו של המבקש – האם הצטמצמה לפחות ב- 25% מן השכר הממוצע במשק, האם המבוטח עבר רף של 60 אחוזים בדרגת הנכות או 40% נכות לפי חישוב מכולל כשפגיעה אחת היא בסדר גודל של לפחות 25%. יערך למבוטח מבחן תפקודי, ובו יש להוכיח כי המבוטח איבד לפחות 50% מן הכושר שלו להשתכר בעתיד. 

הכרה בנכות
על מנת שהביטוח הלאומי יכיר באדם כנכה, יש להגיש טופס תביעה לסניף ביטוח לאומי הקרוב לביתו של התובע. שם יעמוד בפני ועדה רפואית שתבדוק אותו ותקבע את אחוזי הנכות הרפואית שהוא סובל ממנה. ישנה רשימת ליקויים קבועים בתוספת השניה לחוק "ביטוח לאומי", ולפיה ניתן לקבוע את שיעור אחוזי הנכות. החלטות הועידה תתקבלנה ותשלחנה לבית המבוטח באמצעות דואר בתוך שלושה שבועות ממועד כינוס הועדה, וניתן לערער על כך בתוך 60 ימים ממועד ההופעה בפני הועדה הרפואית.
קבלת מלוא זכויותך בביטוח הלאומי

גובה קצבת הנכות
גובה קצבת הנכות (המדורג) יקבע על פי דרגת אי-כושר כפי שנקבעה למבוטח. לדוגמה, רמה של 75% ומעלה אי כושר, תזכה ב-100% קצבה, ואילו 100% קצבה שווה ערך בדרך כלל לגובה של 26.75% מן השכר הממוצע במשק. 

תוספת תשלום בגין תלויים
נכה שיש לו בן או בת זוג וילדים תחת לגיל 18, יהיה זכאי לתוספת תשלום בגין תלויים. לכל ילד ועד לילד השני יקבל תוספת של 40% מקצבת הנכות שלו. עבור בת או בן זוג, יקבל 50% מן הקצבה ובתנאי שלבני הזוג אין הכנסה שעולה על 57% מן השכר הממוצע במשק. 


עורכי דין לענייני ביטוח לאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ביטוח לאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות נכים בביטוח לאומי
סגור