מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » הוצאה לפועל – הסדרי תשלום
מגזין חובות והוצל"פ

הוצאה לפועל – הסדרי תשלום

מדי שנה בשנה מצטרפים יותר חייבים אל רשות ההוצאה לפועל; הרשימה המגיעה אל ההוצאה לפועל יכולה להוות דווקא נקודת פתיחה להסדר החוב ולסילוקו באופן המוסכם על הכל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/12/201
  • |
  • 16:44
  • |
  • 2126 צפיות

שיק שניתן ללא כיסוי – יחשב עלפי חוק לעבירה פלילית. מי שנטול עבר פלילי ודאי יירתע מפתיחת תיק בהוצאה לפועל, אולם למעשה זוהי תחילתה של דרך אחרת – דרך של הסדר כלכלי. רבים אינם נרתעים להמשיך ולגהץ את האשראי בבתי עסק רבים, לפזר שיקים וכספים בבתי עסק ואצל אנשים שונים גם כשידוע שחצי מדינה נמצאת בין כה וכה במינוס בבנק. במציאות שכזו שרובצת בישראל, אין פלא שעשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים נסגרים מדי שנה – ועדיין לא פעלו חמש שנים. 

ירידה מנכסים
אדם או עסק שירד מנכסיו ואין ידו משגת כספים לפריעת חובותיו, הוא עלול להגיע למצב של פתיחת תיק בהוצאה לפועל. מדובר על תהליך שבו גם בית המשפט מעורב, והזרוע הביצועית של אגף החובות במדינת ישראל נוקשת על דלתו של החייב – חוויה מרתיעה במיוחד כשמדובר על שליח ההוצאה לפועל כשבידו צו עיקול. 
הסדרים בהוצל"פ

הסדרי תשלום 
בפיתרון לכך טעון הסדר משפטי וליווי של עורך דין הוצאה לפועל. חייב שאינו יכול לעמוד בתשלומי החוב כולו או שאינו יכול לעמוד בצו התשלומים אשר נקבע, הוא בעל רשות להגשת בקשה לפריסת חובו לתשלומים – אולם ישנו חריג במה שנוגע לצו תשלומים בתיק מזונות. החייב יחל בתשלום החוב על פי ההסדר שהציע וללא המתנה לקבלת אישור מן הרשם או מבית המשפט אם מספר התשלומים נפסק בפסק דין.

ברירות שונות עם פתיחתו של התיק בהוצאה לפועל
הסנונית המבשרת לראשונה על פתיחתו של תיק חייב בהוצאה לפועל היא מכתב אזהרה מלשכת ההוצאה לפועל. עם קבלת המכתב, עומדות בפני החייב מספר ברירות. הראשונה – תשלום החוב בתוספת ריבית, הוצאות פתיחת תיק והצמדה. אילו מצבו של החייב אינו מאפשר לו יכולת לשלם את חובו, יפנה בתוך 20 ימים לרשם ההוצאה לפועל ויבקש צו תשלומים לפריסת החוב לאורך תקופה ארוכה יותר. 

מתי קובעים שמצבו של חייב נמוך ממדרגות ההוצל"פ?
כדי להכריז על חייב כ"מוגבל באמצעים" כלומר – מצבו נמוך מן המדרגות שחוק ההוצאה לפועל קבע, הרי שההוצאה לפועל תהיה רשאית להכריז עליו כעל "חייב מוגבל באמצעים" ולהטיל עליו מגבלות לשימוש בכרטיס אשראי, תשלום באמצעות שיקים, עיכוב יציאתו מגבולות הארץ ועוד. 


עורכי דין להסדרי חובות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין להסדרי חובות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הוצאה לפועל – הסדרי תשלום
סגור