מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » צו תשלומים הנקבע בהוצאה לפועל
אולי תתעניין ב:
מגזין חובות והוצל"פ

צו תשלומים הנקבע בהוצאה לפועל

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2309 צפיות

כאשר חייב עוד לא פרע את חובותיו, ישנו סיכוי טוב שתשלח אליו אזהרה מטעם ההוצאה לפועל על מנת לזרזו לשלם את חובו. שלב האזהרה בא למעשה לטובת החייב: מלבד זה שהוא מותרע בפני ההליכים העלולים להנקט כנגדו, הרי שהוא יודע כעת מהו גובה התשלום אותו הוא זקוק ליישב וכך, אף אם הינו אובד עצות באשר להשבת הסכום, רצוי לפנות ללשכת ההוצאה לפועל, על מנת שזו תוכל למצוא לו פתרונות נהוגים. במקרים מסוימים, רצוי שהחייב אף יגיע בעצמו ללשכת ההוצאה לפועל כדי ליישר את ההדורים בו במקום, ולחסוך זמן משלוח בדואר ומענה.

סביר להניח כי החוב גדול מן היכולת להשיבו בו בזמן
במקרה שבו היכולת הכלכלית פחותה מהסכום אליו הגיע החוב, יש להגיש בתוך עשרים ימים מיום קבלת האזהרה בקשה לצו תשלומים לרשם ההוצאה לפועל. הבקשה הזו מלווה במסמכים ומתארת את היכולת הכלכלית של אדם לפרוע את חובו על פי הוכחות לבעלות על נכסים ניידים ודלא ניידים. לאחר הגשת הבקשה, קיים סיכוי כי זו תידחה, ללא ייעוץ נכון. במקרה זו החייבים יוגבלו במסגרת הליכי עיקול נכסים, הגבלת אפשרות יציאה מן הארץ, הגבלת האשראי, עיקול משכורת, חשבון בנק ועוד.

מה להביא בצירוף צו התשלומים?
ברגע שהחייב מגיע ללשכת ההוצאה לפועל, הרשם יתרשם ממנו ויוכל ביחד עם החייב להגיע לקביעת סך התשלומים בהם יוכל לעמוד החייב. בין המסמכים שיעזרו להבחין ביכולתו הכלכלית של החייב ניתן להביא תלוש משכורת, אישור תשלום משכנתא, הסכם שכירות, הוצאות רפואיות, תשלומי חשמל וארנונה, הסכם שכירות ועוד. בנוסף, רצוי להביא מעורך דין תצהיר סודיות חתום ומאומת על פי דין. בלשכה יצטרך למלא טופס שאלון בדבר יכולתו הכלכלית ובני משפחתו הגרים עמו.

בדיקת יכולת של החייב
החייב יוכל לדרוש בכל שלב של התנהלות התיק מאת ראש ההוצאה לפועל עריכת חקירת יכולת, אם אינו חברה, תאגיד וכד´. מצד שני, משרד ההוצאה לפועל יוכל לעשות זאת מיוזמתו או מיוזמת המחייב, שכן זכותו לדרוש מהחוק את הסדרת נושא העברת הכספים אליו.


עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא צו תשלומים הנקבע בהוצאה לפועל
סגור