מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » תביעת תקיפת שוטר
אולי תתעניין ב:
מגזין פלילי

תביעת תקיפת שוטר

על פי סעיף 273 בחוק העונשין, מי שתוקף שוטר בזמן מילוי תפקידו כחוק, או שתוקף אדם אחר שעוזר לאותו השוטר במילוי תפקידו, ייגזר לו עונש מאסר מסוים, אלא אם נתקיימו נסיבות חריגות שמצדיקות התנהגות זו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/12/201
  • |
  • 16:52
  • |
  • 2088 צפיות

תקיפת שוטר על פי חוק העונשין היא עבירה פלילית שדינה – עונש מאסר של חודש אחד לפחות ועד לשלוש שנים. לצד העבירה הזו, יש עוד עבירת תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר בזמן מילוי תפקידו. החוק קבע לכל אחת מן העבירות הללו עונש מינימום, כשקיומו של עונש זה מצביע על עמדת המחוקק ביחס לתפקידם ולמעמדם של השוטרים בישראל. השוטרים אמונים על שמירת הסדר ואכיפת החוק במדינת ישראל, והפגיעה באותם ערכים נתפשת כחמורה ביותר. מכאן, שישנו עונש מינימלי ששולח מסר של הרתעה, אולם הוא יכול להיות גם עונש כבד יותר.

תקיפת שוטר – איך החוק מגדיר אותה?
"תקיפה" של שוטר אינה חייבת להתאפיין בכוח פיזי או משום כוונה רעה שעומדת מאחורי כן, כדי שזו תיתפש כעבירה פלילית. מדובר על כל הפעלת כוח, דחיפה או מכה על גופו של אדם אחר ללא הסכמתו. אין צורך בהוכחת כוונת זדון בתקיפה על מנת שזה יחשב לפלילי, אלא כל מה שנדרש הוא מודעות למעשה. כל פגיעה ולו הפגיעה הקטנה ביותר עלולה להוביל את התוקף לדוכן הנאשמים, ולכן יש להתייעץ עם עורך דין פלילי מראש על כך.
הגנה בתביעת תקיפת שוטר

תקיפת שוטר על פי נסיבות מחמירות
הנסיבות המחמירות ראויות הן לעונש חריף יותר מאלו של תקיפת שוטר. לפי סעיף 274 בחוק העונשין מונים את המקרים של הנסיבות המחמירות. אל ההסבר לתקיפת שוטר מוסיפים שימוש בכלי ירייה, אלה, מקל או אבן או כאשר תקפו את השוטר שלושה אנשים או יותר מכך. 

מה ניתן לעשות אם הואשמתי בתקיפת שוטר?
במידה שהוגש כתב אישום פלילי בגין תקיפה של שוטר, יש לדעת איך לנהוג כדי לצמצם את הנזקים. בית המשפט יכול להטיל מאסר על תנאי אולם גם בפועל, ולכן יש להגיע לייעוץ משפטי אצל עורך דין פלילי המתמחה בתחום, לפעול כדי לבטל את כתב האישום אפילו לפני שיגיע לדיון על פי בחינת נסיבות התיק, לכתוב הסדרי טיעון כדי לנסות ולקבל עונש מופחת ולשמור על אסטרטגיה מיטבית. 


עורכי דין לעברות אלימות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות אלימות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעת תקיפת שוטר
סגור