מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » כיצד לבחור את הרופא המתאים למתן חוות דעת?
מגזין אזרחי

כיצד לבחור את הרופא המתאים למתן חוות דעת?

אדם שמעוניין להציג את מצבו הבריאותי יראה את חוות הדעת הרפואית שקיבל – לפחות אחת, על מנת שתתמוך בטיעון שבתהליך עבורו הוא מבקש את חוות הדעת כמו בתביעת רשלנות רפואית או עבור קביעת אחוזי נכות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/12/201
  • |
  • 16:10
  • |
  • 1955 צפיות

על פי תקנות סדר הדין האזרחי משנת 1984, כל תביעה שעוסקת בנזקי גוף יש צורך לסמוך את חוות הדעת הרפואית לעניין – למעט תביעות במקרי תאונות דרכים. חוות דעת רפואית ניתנת על ידי רופא מומחה בלבד לאותו נושא מבוקש, יש בה תוכן מקיף ורלבנטי לתחום התביעה ולנזק שנגרם לתובע – בתחום הנפש ו/ או הגוף. בחוות הדעת תפורטנה הנקודות המהותיות והקריטיות הנדרשות לתיאור הנזק הרפואי, כמו למשל הנסיבות שהובילו לכך, האבחון הרפואי וממצאי הבדיקות כמו גם מתן הערכה לגובה אחוזה הנכות – הקבועה או הזמנית, שישנם לתובע ולפי דירוג של הביטוח הלאומי.

מי הוא אותו מומחה רפואי?
המומחה הרפואי מוגדר לפי תקנות סדר הדין האזרחי כרופא בעל תואר של מומחה ויש בידו אישור למעבר בחינות ולתואר מומחה, ולפי תקנה 34 בתקנות הרופאים משנת 1973 שמו כלול ברשימת הרופאים.

מתי ניתן להגיש חוות דעת רפואית?
חוות דעת רפואית תידרש במקרים של רשלנות רפואית, בתביעות ביטוח של תאונות, אובדן כושר עבודה, פציעות, מחלה ובמקרים דומים, בתביעות תאונות עבודה או מחלות בעקבות עבודה, תביעות עקב פעולות איבה, תביעות עקב תנאי שירות או פציעות במהלך שירות המדינה, אובדן כושר ניידות ועוד. ישנם מקרים בהם ניתן לקבל פטור מהגשת חוות הדעת הרפואית, אילו התקיימו עבור כך טעמים מיוחדים. אילולא תוגש אותה חוות דעת כמקובל, בית המשפט עלול שלא להתיר לנפגע את הנכות הרפואית אליה הוא טוען, וסכום הפיצוי יקבע בהתאם.
בחירת מומחה רפואי

עלות של חוות דעת רפואית
עלות של חוות דעת רפואית – משפטית יכולה להגיע לאלפי שקלים, וזאת אל מול הערכה רפואית או אישור רפואי שמחירם עומד על מאות שקלים בלבד. חוות דעת רפואיות מפורטות יותר ונסמכות על הספרות המקצועית העכשווית. בתוך עלות חוות הדעת, זה נחלק לכתיבת חוות הדעת וקבלת חוות דעת משלימה – לאחר הגשת חוות הדעת הנגדית שהגיש מומחה מטעם הנתבע והתייצבות לעדות. 

חוות דעת פסיכיאטרית
פסיכיאטר הינו איש המקצוע שמבצע בדיקה פסיכיאטרית ולפי הצורך יבצע את המבחנים האישיותיים או מבחני קוגניציה שמבוצעים על ידי פסיכולוג ויכולים להיות מבוצעים גם על ידי נוירו פסיכולוג. בדרך כלל ידרוש מסמכים קודמים או ביצוע בדיקות רפואיות על מנת שחוות הדעת תשיג את מטרתה. 

מאמרים בתחום:
מומחים משפטיים

עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד לבחור את הרופא המתאים למתן חוות דעת?
סגור