מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » זכות חשוד להיוועץ עם עורך דין
מגזין פלילי

זכות חשוד להיוועץ עם עורך דין

אחת מן הזכויות הבסיסיות ביותר של חשוד במעשה פשע, בכל העולם למעשה, היא הזכות להיוועץ בעורך דין. זוהי זכות בסיסית הרשומה גם בחוק שנועדה לאפשר לחשוד לדעת את מלוא זכויותיו בהליך החקירה, להבין באופן מדוייק מה החשדות נגדו ומה חובותיו כנחשד בפשע.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/12/201
  • |
  • 16:17
  • |
  • 2089 צפיות

הזכות אינה חלה רק על החשוד שאמור לדעת זאת מבעוד מועד, אלא גם על המשטרה המחוייבת להודיע לחשוד כי זכות זו קיימת בפניו בטרם מתחילה החקירה הפלילית כנגדו. בית המשפט מייחס חשיבות רבה לזכות ההגנה המשפטית על חשוד בפשע, ואם נתגלה כי נחקר ללא ידיעתו או שהייתו של עורך דין בסוד העניין, עלול להשתנות משמעותית הדין כנגד הנחשד, לעיתים גם לטובתו. 

ניתן להיוועץ בעורך דין גם במשפט חוזר ולאורך כל תקופת החקירה
למרות שהחוק מתיר את ההיוועצות עם עורך דין, לא משתמע ממנו באופן ברור האם זכות זו גם חלה על מי שאינו במעצר או מעוכב לחקירה. שאלה זו, קיבלה תשובה דרך מספר מקרי מפתח שבהם נקבע באופן מקדמי כי זכות ההיוועצות בעורך דין  חלה גם על מי שאינם עצורים או מעוכבים לחקירה ומזומנים ישירות לבית המשפט (כמו במקרה של עבירת תנועה). כמו כן, נקבע עוד, כי גם אם מדובר במשפט חוזר או חקירה חוזרת, זכאי הנחשד למלוא ההגנה המשפטית של עורך דין פלילי. 
חשיבות הייעוץ עם עורך דין

חשיבות זכות ההגנה המשפטית והיוועצות בעורך דין
אז מדוע מיוחסת לזכות ההתייעצות עם עורך הדין חשיבות כה גדולה מבחינת החוק וגם מבחינת בתי המשפט? הסיטואציה בה נחקר מגיע למשטרה לחקירה או נתון במעצר, היא סיטאוציה שמראש יש בה צד חזק יותר- המשטרה וצד חלש יותר- הנחקר. אין ספק שמדובר בסיטואציה מלחיצה ולא נעימה במיוחד וכתוצאה ממצב זה, עלול לקרות מצב שבו נחשד ימסור הודעה כתוצאה מלחץ. לחילופין, עלול הנאשם לבצע מעשים שעוד יותר עלולים לסבך אותו וכדאי לו להיות מודע להם מבעוד מועד.

אין לעכב את הזכות לעורך דין
עוד נקבע בפסיקות מקדמיות כי הזכות להיוועץ בעורך דין היא  זכות ראשונים דחופה ואין להשתהות בה. אם חשוד דורש את זכותו לעורך דין, יש לאפשר זאת ללא דיחוי. 
  

עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכות חשוד להיוועץ עם עורך דין
סגור