מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » איך מוחקים רישום פלילי?
אולי תתעניין ב:
מגזין פלילי

איך מוחקים רישום פלילי?

הרישום הפלילי עלול לגרום לסיבוכים רבים בעתיד, גם אם מדובר רק על האשמת שווא, חקירה במשטרה או אי סגירת תיק פלילי מלפני מספר שנים. ניתן לפנות לעורך דין פלילי על מנת לפעול ולמחוק את הרישום הפלילי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/1/2014
  • |
  • 15:27
  • |
  • 2143 צפיות

ישנם מצבים רבים שבהם גם אדם מן השורה עלול להסתבך ברישום פלילי. גם מי שאינו בעצמו מהווה איום או אינו עובר על החוק עלול להיות זה שרושמים לו בתיק המשטרתי רישום פלילי – מעשה שעלול לעלות לו בעתיד מחיר יקר. לפי הדין, משטרת ישראל מחזיקה בשני מאגרים של רישום פלילי – האחד הוא המרשם הפלילי – שם ישנן הרשעות ועונשים מאת בית המשפט, צווים שניתנו לאדם ועוד, וישנו הרישום המשטרתי שכולל את הרישומים הפנימיים של המשטרה אודות המשפט והחקירה וגם עבוד תיקים הממתינים לבירור הדין. 

רישום פלילי עלול לעלות באי קבלה למקום עבודה
הרישום הפלילי הוא עובדה שעלולה להפריע לקבלה לעבודה או להמשך כהונה בתפקיד מסוים – לרבות תפקידים ציבוריים. התיק הפלילי יכול להשאר פתוח לאורך שנים רבות בין אם אדם אכן עבר עבירה או בין אם לאו משום העומס שקיים במשטרה – לפיכך אזרחים רבים עדיין מחזיקים ברישום פלילי ללא כל סיבה ולאורך שנים. 
מחיקה של רישום פלילי

איך ניתן למחוק את הרישום הפלילי?
מחיקת רישום פלילי תתקיים בהליך של מחיקת הרישום הפלילי באמצעות קצין החקירות או תובע מוסמך – או תוך זיכוי האדם לאחר הגשת כתב האישום וניהול אותו הליך משפטי בבית המשפט. התיק העובר ממשרדי החקירות אל התובע המוסמך לבחינתו, הוא יקבל החלטה באם להגיש את כתב האישום כנגד האדם או באם לגנוז אותו לפי אחת העילות הקבועות בחוק. 

העילות אשר קבועות בחוק
עבירה שהיא אינה מסוג פשע תוגדר כעבירת עוון או עבירת חטא, אשר ראש מחלק החקירות בתחנה יכול לסגור את התיק משום אחת משלוש העילות שקבועות בחוק: חוסר אשמה, חוסר בראיות וחוסר עניין לציבור. 

מה ההבדל בין סוגי העילות?
חוסר אשמה – כאשר המעשים לא מהווים עבירה פלילית, חוסר בראיות – כשישנן ראיות לביצוע עבירה, אולם כמות הראיות אינה מספקת לצורך הרשעה ולכן לא ניתן להגיש אודות כך כתב אישום וכן חוסר עניין לציבור, כשמכלול הנסיבות נבדקות אולם אינן מהוות הצדקה לעמידה לדין וכן להגשת כתב אישום. יש לקבל את חומר החקירה לקראת השימוע וכדי לסייע לעורך הדין לבנות את האסטרטגיה המתאימה לפי כך. 


עורכי דין למחיקת רישום פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחיקת רישום פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא איך מוחקים רישום פלילי?
סגור