מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » הוכרז כבר אימוץ ללא אישור האב הביולוגי
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

הוכרז כבר אימוץ ללא אישור האב הביולוגי

בצעד חריג ויוצא דופן אישר בית המשפט להכריז על קטין כבר אימוץ על אף שלא ניתן אישור אביו הביולוגי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/1/2014
  • |
  • 16:06
  • |
  • 1691 צפיות

עובדות המקרה מדברות על אישה בתחילת שנות העשרים לחייה, המשתייכת למגזר הערבי ולמשפחה המוכרת לרשויות כמשפחה עבריינית. האישה, אשר ניהלה יחסי אישות מחוץ לנישואין, באופן חד פעמי חד פעמיים עם גבר המתגורר בסמוך לביתה נכנסה להריון לא מתוכנן. בין האישה לגבר לא התקיימה כל מערכת יחסים והגבר אף הוסיף והתנכר לה נמרצות מיד לאחר קיום יחסי האישות. האישה נחשפה למצב מסוכן עד מאוד מבחינתה הן מצידו של הגבר והן מצידה של משפחתה, שכן מעשים אלה מצידה נחשבים להפרת כבוד המשפחה.

מצבה של האם במהלכו של ההיריון
עקב החשש הכבד בו הייתה מצויה האם, שמרה היא את ההיריון בסוד מפני האב וכן מפני משפחתה. היא הועבה למעון לנשים בסיכון, שם עברה את חודשי ההיריון ובסופם ילדה בן בריא, אותו החליטה להעביר לאימוץ. היא התנגדה נמרצות למסור לרשויות את שם האב הביולוגי מתוך חשש ממשי ואיום לחייה וחיי התינוק. עקב אי ידיעת האב הביולוגי על ההיריון והלידה, לא ניתן היה להשיג את אישורו למסירת התינוק לאימוץ דבר אשר עיכב מאוד את ההליך. התינוק הועבר לבית יתומים שם שהה במשך תקופה של כשמונה חודשים, ומשנתעורר חשש כי הוא עלול לפתח קשיים וחרדות ביצירת קשרים, הגיש היועץ המשפטי לממשלה עתירה לבית המשפט לשם הכרזה על הילד כבר אימוץ.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה
במהלכם של שמונת החודשים הראשונים לחייו, בעודו שוהה התינוק בבית היתומים, לא זכה הוא לביקור או התעניינות מצידו של אף אדם, טובתו חייבה את העברתו לבית חם ואוהב שיעניק לו את אשר אימו הביולוגית לא יכלה להעניק לו. היועץ המשפטי לממשלה הגיש עתירה להכרזה על התינוק כבר אימוץ על אף שהסכמתו של האב הביולוגי לא ניתנה. בעתירתו התבסס היועמ"ש  על כך שסעיף 13 (א) לחוק אימוץ ילדים, מכוחו מתבצע הליך האימוץ, אינו דורש את הסכמת האב להליך אימוץ מקום בו האם אינו מוסרת את זהותו של האב ו/או אינה יודעת את זהותו.
האם אישור האב לאימוץ הכרחי?

עמדת האפוטרופוס הכללי
האפוטרופוס הכללי, אשר שימש כמשיב בעתירה זו טען כי יש לבצע את מלוא המאמצים לשם איתור האב, וזאת משום שזכותו לדעת כי נולד לו ילד. האפוטרופוס אף הוסיף וטען כי כיום משהילד כבר נולד מידת הסיכון אשר נשקפת לילד ולאם פחותה.

פסיקת בית המשפט
לאור הטענות אשר נטענו על ידי הצדדים, העדיף בית המשפט את טובתו של הילד, את הצורך המובן שלו להיות בין זרועותיהם של אנשים אוהבים וחמים שיעניקו לו חינוך ותמיכה. בית המשפט אישר באופן חריג ויוצא דופן להכריז על הילד כבר אימוץ על אף שלא התקבל אישור האב הביולוגי.



עורכי דין לענייני אימוץ
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני אימוץ. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הוכרז כבר אימוץ ללא אישור האב הביולוגי
סגור