מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » ייצוג נפגעי עבירה
אולי תתעניין ב:
מגזין פלילי

ייצוג נפגעי עבירה

על פי חוק זכויות נפגעי עבירה משנת 2001, יש להסדיר באופן ממוקד את הזכויות של מי שנפגע מעבירות פליליות – בתחום החקירה, המשפט וגם ריצוי עונשו של הפוגע. התקנות מפרטות את אופן יישום הזכויות בחוק זה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/1/2014
  • |
  • 17:01
  • |
  • 2035 צפיות

נפגעי עבירה פלילית זכאים לתבוע גם פיצויים כספיים שנובעים מן הנזקים שנגרמו כתוצאה מאותה עבירה פלילית שנגרמה להם. כדי להבטיח שזכויות נפגע העבירה תשמרנה לאורך כל ההליך הפלילי, רצוי לשכור את שירותיו של משרד עורך דין פלילי אשר יעמוד על זכותו של נפגע העבירה לקבל את פיצוייו במסגרת זו. כדי לברר מי הוא אותו זכאי לפיצויים, יש לפנות לחוק משנת 2001; ההגדרה משייכת את מי שנפגע באופן ישיר מהעבירה, בן משפחה של מי שאותה עבירה פלילית הביאה למותו למעט החשוד בעבירה, הנידון או הנאשם. 

נפגעי עבירות שונים
החוק עושה איפה ואיפה בין נפגעי עבירות שונים ועל פי חומרת הפגיעה. אלו יכולים להיות נפגעי עבירה, נפגעי עבירות אלימות ומין או נפגעי אלימות חמורה ומין, ובהתאם לחומרת העבירה וסוגה מוקנות הזכויות. מאידך ישנן עבירות פליליות גם בתחום התעבורה, ושם מדובר רק על מי שנפגעו בתאונת פגע וברח או אלו שנפטרו עקב נהיגה רשלנית. 
נפגעי עבירה ייצוג נכון

איך לתבוע את הפיצויים?
ניתן להגיש תביעה אזרחית רגילה כדי לתבוע את הפוגע בעבירה באופן ישיר או את התורם לעבירה זו – אף אם מדובר בעבירת רשלנות בלבד. הליך של תביעה אזרחית יכולה לשמש גם במקרה בו לא הוגש כנגד הפוגע כתב אישום פלילי או ששכר את שירותיו של עורך דין פלילי וזוכה מכל אשמה. ניהול התביעה נעשה בדומה לכל תביעת נזיקין, ובהתאם לגובה הפיצויים שאותו תדרוש התביעה תגיש אותה לבית משפט השלום או המחוזי. התביעה תוגש במהלך שבע השנים שלאחר המקרה וישנן החרגות בכך.

הליך תביעה בתביעת פלילים נגררת
על פי סעיף 42 בפקודת הראיות, הראיות שלפיהן אדם נמצא אשם בדין פלילי יכולות לשמש גם בתביעה אזרחית שמוגשת כלפי הנאשם להוכחת אשמתו, אולם אלו לא תקבענה את גובה הפיצויים או שלא ניתן יהיה באמצעותן לתבוע נזק מנאשם אחר שנטל צד בגרימת הנזק. כשישנה תביעה אזרחית שהיא נגררת בפלילים יש לבקש פסק דין באותו בית משפט ובפני אותו הרכב שופטים אשר הרשיע את הנאשם במהלך 90 ימים ממועד פסק הדין החלוט. 

מאמרים בתחום:

עורכי דין לענייני עבריינות נוער
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עבריינות נוער. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ייצוג נפגעי עבירה
סגור