מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » נפגעי חרדה עקב מלחמה
מגזין משרד הבטחון

נפגעי חרדה עקב מלחמה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2716 צפיות

חרדה עקב מלחמה היא מצב נתון בו אדם נכנס ללחץ נפשי ופיזי מפחד רציונאלי מסוים. כך למשל, בארצנו שטופת המלחמות, רבים מתושבי שדרות חווים התקפי חרדה מדי יום. הנפילה של אינספור רקטות הכניסה תושבים רבים מרחבי הארץ ללחצים וחרדות ורבים מהם מוכרים כנפגעי חרדה. חרדה באה לידי ביטוי באופן נפשי ופיזי, בפן הפיזי ניתן לראות על בנאדם הוא חש סחרחורות, רועד, קוצר נשימה, כאבי בטן וכו´.

כיצד ניתן לתבוע להכרה כנפגע חרדה עקב מלחמה?
חרדה היא אפיון שקשה תמיד להגדיר באופן חד משמעי וקשה לדעת אם מישהו מרמה את המערכת על מנת להשיג פיצויים כספיים. על כן קיים הליך מסוים בכדי להיות מוכרים שנפגעי חרדה בעקבות מלחמה. במסגרת ההליך יש לפנות למוסד לביטוח לאומי ע"י הגשת טפסים מתאימים – טופס רשמי של נפגע חרדה, תביעה לתגמולים רפואיים בעקבות ההוצאות שהחרדה והטיפול בה גרמו. ניתן להגיש את התביעה עד שנה מיום הפיגוע או האירוע בו התרחשה החרדה בפעם הראשונה . המוסד לביטוח לאומי מיוועץ עם משרד הביטחון שמאשר כי הנזק נגרם בעקבות מלחמה.

מה היא הזכאות לתגמול בתקופת הטיפול הרפואי?
 נפגע חרדה או בדיוק כמו כל נפגע אחר עקב מלחמה ופעולות איבה. אדם אחד יכול לאבד את רגלו ואדם שני יכול להפסיק לתפקד בעקבות פגיעה נפשית והתקפי חרדה חוזרים ונשנים. אדם שעבר את וועידת המוסד לביטוח לאומי ואת אישור משהב"ט יוכל לקבל תגמולים להוצאות הטיפול הרפואי. התגמול הרפואי יינתן לאדם שאיבד את כושר עבודתו, שההוצאות על הטיפול הרפואי בעקבות החרדה גבוהות מאוד והוא זקוק לעזרה, כמו כן אדם שלא נתמך ומסתייע בגופים אחרים. התגמולים יוענקו עד תעשה חודשים מהפגיעה ולא יותר.

מה הן דרגות הנכות לפיהן ניתן התגמול?
אם אדם הוכר ע"י משהב"ט והמוסד לביטוח לאומי כזכאי לתגמולים בעקבות פגיעת חרדה נפשית הוא יוזמן לוועדה רפואית בה ייראו מה היא דרגת הנכות בכדי להעריך את הטיפול הרפואי לו יזדקק והמחיר הנדרש לשלם לו. אם דרגת הנכות היא 9% ומטה לא יהיה זכאי הנפגע לתגמולים. אם היא בין 10% ל19% יהיה זכאי לתגמול חד פעמי ואם היא 20% ומעלה אחוזי נכות יהיה זכאי לתגמול חודשי.


עורכי דין לייצוג נפגעי הלם קרב
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג נפגעי הלם קרב. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נפגעי חרדה עקב מלחמה
סגור