מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » תביעת פיצויים בגין אלימות של בן זוג
מגזין פלילי

תביעת פיצויים בגין אלימות של בן זוג

בקרב משפחות רבות ובין בני זוג ישנה חוויה של אלימות מכל סוג שהוא: מילולית, פיזית, מינית או כלכלית. אלימות זו עלולה להיות עילה להגשת כתב תביעת נזיקין הטומנת בחובה גם תשלום פיצויים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/1/2014
  • |
  • 14:56
  • |
  • 2139 צפיות

בין בני זוג מכל רמה סוציו-אקונומית שהיא עלולה להווצר בעיית אלימות, כאשר הקרבנות חשים פעמים רבות מאוימים מכדי לפנות לגורמים המטפלים בכך מסיבות שונות. בזמן הגירושין, לאחר אזירת האומץ ועשיית הצעד לכיוון השינוי, עולים נושאים שונים לעילות פיצויים ותביעות. כאשר פונים לטפל בתביעות מסוג זה, יש לקחת בחשבון את טיב ההתעללות, את משכה, את עוצמתה ואת מאפייניה הספציפיים. בפסקי דין אחרונים, שופטי בית משפט מצאו לנכון להכפיל את הפיצויים הכספיים פי עשרה מהנהוג, למען יצירת כוח הרתעה. 

הגשת תביעה פלילית
אלימות היא חלק מן החוק הפלילי, ותטופל בידי עורך דין פלילי – יש לערב אותו מוקדם ככל שניתן בתהליך, ולהבין מה האחריות הפלילית שחלה על הנאשם ובה ניתן לתבוע. תפקידו של עורך הדין הוא להוכיח כי נעשתה עבירת אלימות. כדי שניתן יהיה להפיק את המירב מן הפניה, רצוי שיהיה שיתוף בין הנפגע לעורך הדין; עורך דין בעל ניסיון יודע כיצד לחקור את מרשו ולמצות את כתב התביעה.
קבלת פיצוי בעקבות אלימות במשפחה

הגשת תביעה אזרחית 
ניתן להגיש גם תביעה אזרחית לפיצויי נזיקין – וזאת במקביל וללא קשר בין התביעה הפלילית בנושא זה. כאן, יש צורך בהוכחת האחריות הפלילית על פי פקודת הנזיקין, כשיש להוכיח את מעשה התקיפה עצמו ולהציג ראיות להוכחת אחריות זו. ניתן לתבוע את הפיצויים על פי ראשי נזק כמו אובדן השתכרות בעבר או אובדן כושר השתכרות וגם בגין פיצויים בגין פגיעה בכבוד, כאב וסבל ועוד. 

הוכחת הקשר בין האלימות לנכות או לנזק
באם קרה נזק כל שהוא חס וחלילה כמו למשל נכות או אובדן כושר עבודה משום מעשה התקיפה – יש להוכיח את הקשר שביניהם. בדרך כלל נדרשת חוות דעת רפואית של רופא מומחה בתחום הנכות המדוברת, וזו תשרת את התביעה. במידת הצורך, המומחה ישקול להגיש חוות דעת נגדית מטעמו. 

דיווח מוקדם יכול להציל חיים
ככל שמטפלים במוקדם בפניות מסוג אלימות במשפחה, ישנו מקום למנוע את האלימות הבאה ולהציל חיים. יש לערב את הרשויות – ולדווח על המקרים במרכזים לנפגעי אלימות, למרכזים של משרד הרווחה, לקווי החירום ועוד. 


עורכי דין אלימות במשפחה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין אלימות במשפחה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תביעת פיצויים בגין אלימות של בן זוג
סגור