מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהיגה ללא רישיון או רישיון שאינו בתוקף
מגזין תעבורה

נהיגה ללא רישיון או רישיון שאינו בתוקף

בישראל, החוק קובע כי אין לעלות לרכב ולנהוג בכביש ללא רישיון נהיגה ובכלל זאת רישיון נהיגה בתוקף. אך למרות שמדובר בשני מצבים הכרוכים זה בזה, מבחינה משפטית העבירה היא שונה בכל אחד משני המקרים- נהיגה ללא רישיון בכלל לעומת נהיגה עם רישיון שפג תוקפו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/1/2014
  • |
  • 15:16
  • |
  • 1850 צפיות

בשני המקרים בין שמדובר בנהיגה ללא רישיון ובין שמדובר בנהיגה עם רישיון שפג תוקפו מדובר בעבירה תעבורתית לכל דבר ועניין. כמובן שנהיגה ללא רישיון נחשבת לעבירה החריפה יותר מבין השתיים בשל הסיכון שטמון בנהיגתו למי שלא הוסמך וקיבל רישיון לכך מטעם המדינה לעומת מי שפג תוקף רישיונו.

למה הכוונה מי שנוהג ללא רישיון?
החוק קובע כי נהג ללא רישיון הוא מי שמעולם לא למד נהיגה ונבחן במבחן התאוריה והנהיגה המעשית. נהיגה ללא רישיון היא בבחינת עבירה המסכנת את כל המשתמשים בדרך משום שאדם זה אינו מכיר את חלקי הרכב, וכיצד להתנהג במקרי חירום. על עבירה כזו בית המשפט מחמיר עד מאוד ומי שהואשם בכך צפוי לעונש מאסר בפועל. 
ענישה בגין נהיגה ללא רישיון

ומה הכוונה רישיון נהיגה שאינו בתוקף?
רישיון נהיגה שאינו בתוקף יכול למנוע משלוש סיבות עיקריות: משרד התחבורה לא חידש את רישיון הנהג בזמן וזה לא שם לב כך ופנה בגין הנושא, כאשר עומדים כנגד הנהג חובות וקנסות שלא השלים אותם, משרד התחבורה אינו מתיר את חידוש הרישיון עד אשר החוב לא ייסגר. לעיתים החוב הוא כה גדול שהנהג אינו מסוגל לעמוד בו ואז הרישיון הוא מנוע מחידוש. פניה לאגף לגביית חובות במשרד התחבורה, לרוב פותר את הבעיה.

התייחסותו של בית המשפט לכל מקרה
בית המשפט מתייחס כמובן באופן שונה לכל אחד משלושת המקרים. כאשר מדובר באי חידוש הרישיון מטעם טעות של משרד התחבורה, הרי שפניה אליו באופן יזום בכדי להתריא על אי חידוש הרישיון והצגת החדש בבית המשפט עשויה לזכות אתכם מכלל עונש. כאשר מדובר בחובות, הרי שאפשר לפנות למרכז לגביית חובות ולסדר את החוב. אם יש לכם בעיה בהסדרתו, מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה שיסייע לכם לעמוד בבית המשפט והלגיע להסדר באשר לאופן סגירת החוב וחידוש הרישיון כחוק. 


עורכי דין לנהיגה ללא רישיון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנהיגה ללא רישיון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהיגה ללא רישיון או רישיון שאינו בתוקף
סגור