מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » שינוי הסכם ממון
מגזין משפחה

שינוי הסכם ממון

בני זוג שמגיעים להסכמה ביניהם אודות הסכם ממון פונים לעורך דין שעורך את ההסכמים הללו, על מנת שינסח זאת בהתאם, יגיש לבית המשפט ויחול עליו תוקף משפטי לאחר קבלת אישורו של בית המשפט.
  • מערכת האתר
  • |
  • 19/1/2014
  • |
  • 13:20
  • |
  • 1825 צפיות

הסכם ממון משמש בין צדדים שמעוניינים לקבוע ביניהם את ניהול הנכסים והזכויות הפיננסיות. המושג "הסכם ממון" נזכר באופן תכוף בין בני זוג לפני הנישואין, במהלך ובעיקר לאחר ההחלטה לשים לנישואין או לברית הזוגיות קץ. גם בני זוג שהם בני אותו המין עורכים בדרך כלל הסכם ממון לצד הסכם הזוגיות או הנישואין האזרחיים שנערכו, כיון שהם מנהלים משק בית משותף או שמאחוריהם עבר משפחתי הכולל גידול ילדים משותפים, ולכן חשוב לעמוד על אופן החלוקה של הנכסים ביניהם. 

הסכם ממון – טעון הסכמה מרצון
הסכם הממון טעון הסכמה מכוח הרצון של כל אחד מבני הזוג. המסכימים ביניהם חייבים להצהיר בפני עורך הדין ובכתב כי הם עורכים את ההסכם הזה בהסכמה ולא תחת השפעה. מאותו הצד של המטבע, אילו ירצו לשנות בו דבר מה, על שני הצדדים להסכים ביניהם על העניין ולהיעזר בעורך דין שינסח זאת באופן שיחזיק מעמד לאורך זמן רב.
הסכמי קדם נישואין

האם הסכם ממון נתון לביטול חד צדדי?
הסכם ממון חייב לעמוד בתנאים ובתקנות שבחוק החוזים. על כן, אילו קיימת עילה מתוקף חוק החוזים לביטול ההסכם, צד אחד יכול לדרוש את ביטולו של ההסכם – תוך הוכחת הטענה. כך, מי שטוען כי חתם על ההסכם נוכח אמירה אלימה או אלימות פיזית, טענת עושק, כפיה או מרמה למשל מאפשרת לבקש ביטול חד צדדי לעסקה. 

נטל ההוכחה – על הצד שמבטל
נטל ההוכחה הוא על הצד שמעוניין לבטל את ההסכם. הנטל מתבטא בכך שעליו להציג את הראיות הקבילות שמגבות את הטענה הזו. כדי להציג ולחזק את הטיעונים שלו, כדאי לרקום אסטרטגיה מסוימת ולהתמודד איתה בבית המשפט.

טעות או הטעיה
ביטול או שינוי הסכם ממון מתוקף טעות או הטעיה אפשרי תוך הוכחת הטיעון. במקרה של טעות, מדובר על הוכחה כי הצד בהסכם לא היה מתקשר בו אילו ידע שמדובר על טעות. זה יהיה בתוקף גם אם הצד השני לא ידע או לא היה עליו לדעת כי מדובר על טעות. במקרה של הטעיה – על ידי הצד השני להסכם או בידי מי מטעמו, ניתן לבטל את ההסכם – לרבות במקרים של אי גילוי כל העובדות. 


עורכי דין לענייני הסכמי ממון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הסכמי ממון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שינוי הסכם ממון
סגור