מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » עריקים בצה"ל - דעו מה שחשוב לדעת!
מגזין משרד הבטחון

עריקים בצה"ל - דעו מה שחשוב לדעת!

אחת מן התופעות אליהן אנו עדים בשנים האחרונות יותר ויותר היא תופעת העריקות מצה"ל. מדובר בחיילים שהחליטו שהם פשוט לא מגיעים ליחידתם לאחר ימי החופשה שניתנו להם או שברחו מן היחידה בעת השירות, תהא אשר תהא סיבתם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/1/2014
  • |
  • 15:49
  • |
  • 2001 צפיות

הבעיה העיקרית עם עריקות, היא שרבים מן החיילים עושים עבירה זו ללא חישוב מקדים למה זה יגרום להם לאחר מכן, בשחרור ובהיותם כאזרחים. רבים מן החיילים אינם יודעים זאת, אך מדובר בעבירה שבהחלט נגררת גם לאזרחות ועלולה גם להכתים את תיק היושר האישי ובכך לפגוע אנושות בעתידו של הצעיר וביכולתו להתפרנס בכבוד.  לכן דעו מבעוד מה דינה של עבירה זו לפני ההחלטה בביצוע שלה או לאחר שילדכם עשה זאת וכעת עליכם להתמודד איתה כהורים. 

ראשית כל קבלו ייעוץ משפטי
כצעד ראשון בכדי למזער נזקים, אם נודע לכם כי ילדכם או מישהו המקורב אליכם אכן מואשם בעריקות, פנו יחד איתו אל גורם משפטי המבין בעניין כמו עורך דין לענייני חיילים.  עורכי דין אלו מתמחים בכל הקשור לדינים הנוגעים לחיילים בסדיר וקבע ויכולים לייצג אותם גם בבית הדין הצבאי וגם יכולים לסייע למזער נזקים. 
דיני צבא- דברים שחשוב לדעת

מי שנתפס יאלץ לרצות זמן כפול מבחינת שירותו
מי שנאשם בעריקות, למעשה במקום לקצר את זמן השהות שלו במקום בעייתי, רק מאריך ומסבך אותו יותר. היעדרות ממושכת מן הצבא יכולה להביא גם לעונש מאסר, רישום פלילי והתייחסות לדבר כאילו היה מדובר בעבירה פלילית לכל דבר. כך שלמעשה, הניסיון לקצר את זמן השהות בצבא ועם הגורמים הבעייתים עם התפיסה לאחר עריקות תסתיים בזמן מאסר שיאלץ לרצות החייל יחד עם זמן בצבא שיאלץ להשלים בגין העריקות ותקופת המאסר. דבר שיכול לגרום לחייל לשרת עד אפילו שנה ויותר מעבר ל- 3 שנים הנדרשות ממנו כחובה. 

ומה אם יש נסיבות אמיתיות להעדרות או אי הבנה?
החוק היבש אומר כי כל היעדרות שלא לפי רשות מן המפקד הישיר מן היחידה וללא הודעה על כך מראש תחשב עריקות עם העונש הנמנה בצידה. אולם מה קורה אם מדובר בסיבה ממשית וטובה להעדרות- למשל פטירה של קרוב משפחה? גם במקרה הזה ידרש לתת את הדין אך את חומרת המעשה ניתן לרכך באמצעות עו"ד שיידע להסביר היטב מה בדיוק קרה שם.


עורכי דין לנפגעי מלחמה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנפגעי מלחמה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עריקים בצה"ל - דעו מה שחשוב לדעת!
סגור