מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » פגיעה בגן ילדים עירוני או פרטי– מה עושים?
מגזין נזיקין

פגיעה בגן ילדים עירוני או פרטי– מה עושים?

פגיעה של ילדים בגיל הגן תופסת פנים רבות; זו יכולה להיות תאונה או פגיעה שהתרחשה במהלך השהייה בגן או בכל זמן וזירה אחרים במהלך היממה. במידה שהילד נפגע בגן ילדים פרטי או עירוני, רצוי להתייעץ עם עורך דין נזיקין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 30/1/2014
  • |
  • 16:35
  • |
  • 2258 צפיות

כאשר מתרחשת פגיעה בילד בזמן שהותו בגן ילדים עירוני או פרטי, נשאלת השאלה את מי לתבוע אם בכלל – ולפיכך עולה על הפרק שאלת האחריות. אילו הילד נמצא במעון יום, הפעלתו היא בידי הגופים נעמ"ת וויצ"ו – ותחת פיקוח משרד התעשיה והמסחר- אחריות חינוכית ובטיחותית. בגן ילדים עירוני, האחריות היא משותפת לרשות המקומית אליה הגן שייך ולמשרד החינוך. מדובר על גנים שפועלים תחת חוק הפיקוח ועליהם לעמוד בו לצורך קבלת רישיון הפעלתם. גנים פרטיים לוקים בחוסר פיקוח כל שהוא, אולם עליהם לעמוד בתקנות חוק בסיסיות כדי לקבל רישיון הפעלה.

חוזר מנכ"ל משרד החינוך
חוזר מנכ"ל של משרד החינוך קובע באופן מפורש, כי האחריות על המתקנים ועל האביזרים הונים בגן היא קודם כל אחריות של ההנהלה. במסגרת האחריות על בטיחותם של המתקנים והאביזרים בגן יש לבחון כל גורם שעלול להיות בלתי תקין או להוות סיכון לילדים- ובכלל זה צעצועים, משחקים, ריהוט, מתקני חשמל, חומרי ניקיון והדברה ועוד.
תאונות בגן הילדים- מקרים ותגובות

ביטוח לילדים מתחת לגיל 4 בגנים
הורים לילדים מתחת לגיל 4 הרושמים אותם לגנים נדרשים לשלם סכום סמלי עבור ביטוח פרטי לילדים שיכסה הן את הילדים והן את הגן עצמו על אנשי צוותו מפני פגיעות שונות. היות שאין פיקוח על ביטוח זה מצד גורמים בלתי תלויים, לא מדובר על פוליסה נרחבת אלא על פוליסה סטנדרטית שתהיה תקפה אך ורק לאורך שעות הפעילות של הגן. 

יש לעמוד בתנאי הפוליסה
על מנת לתבוע את הביטוח, יש לענות על התנאים בה, כמו למשל על ההגדרה בה ל"תאונה". גם הפיצויים יוענקו לפי תקרת הסכום הנקוב בפוליסה. פניה לעורך דין תאונות תסייע להבין את מי רצוי לתבוע על מנת לקבל את הפיצויים המירביים. במידה שמדובר על נכות כל שהיא, ישולמו סכומים בהתאם לחומרת המצב. תביעות כאלו מנוהלות בדרך של משא ומתן בדרך כלל בין הצדדים על גובה הפיצויים ולכן דרושים מסמכים והוכחות שונות להערכת המצב. 


עורכי דין נזקי גוף
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין נזקי גוף. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פגיעה בגן ילדים עירוני או פרטי– מה עושים?
סגור