מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » עורך דין לתביעת מזונות
מגזין משפחה

עורך דין לתביעת מזונות

על פי סעיף 3 לחוק של תיקון דיני משפחה במזונות, ההורה חייב במזונות ילדיו. את החובה הזו קובעים על פי הדין האישי שחל עליו, ואילו לא חל עליו דין אישי, הרי שחובה זו נגזרת מידי הדין הכללי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/2/2014
  • |
  • 17:27
  • |
  • 1842 צפיות

הליך הגירושין הוא מורכב ויכול להמשך לאורך שנים. לאחר שהגירושין הופכים להיות בעלי תוקף של פסק דין, ניתן לדון אודות הסדרים שונים – לרבות דיני המזונות. המשפט העברי תולה את חובת המזונות על פי הדין האישי, וזה מחולק לשניים: מזונות הכרחיים ומזונות שהם מדיני הצדקה. כיסוי הצרכים ההכרחיים חלים על האב על פי המשפט העברי, ומכאן מחלקים את קבוצות גילאי הילדים לשלושה: קטינים עד לגיל 6 נקראים "קטני קטנים" – ועליהם האב ישלם מתוך חובת דין תורה את מלוא המזונות. בין הגילאים 6-15 האב ישלם באופן מלא לפחות את הצרכים ההכרחיים של הילד מכוח הרבנות הראשית ואילו בין הגילאים 15-18 הדין העברי גוזר על האב לשאת במזונות – אולם מדיני צדקה. 

על אילו צרכים הכרחיים מדובר?
אותם "צרכים הכרחיים" אלו הצרכים המינימליים שסביבם כרוכות הוצאות בסיסיות, כמו למשל על מזון, מגורים ("מדור"), ביגוד, הנעלה, הוצאות רפואיות שהן הכרחיות, דמי טיפול בילדים רכים בשנים. אין צורך להוכיח ולהראות בראיות את צרכיו הבסיסיים של הקטין אשר עומדים על מינימום של 1,150 ₪ ללא הוצאות גן או הוצאות מדור.
בחירת עורך דין לתביעת מזונות

איך קובעים הוצאות מדור?
הוצאות מדור – הוצאות המגורים נקבעים על פי מספר הילדים, או שדי בהעמדת כספים כדי לשכור דירה. אילו מדובר על ילד אחד – הרי שסכום המדור עומד על שליש מדמי השכירות, אילו מדובר על שניים – 40% מדמי השכירות ואילו אלו 3 ילדים – 50% ועד 60% מדמי השכירות. בדרך כלל בית המשפט יזהה אם ישנם ניסיונות סחיטה של דמי מזונות נוספים באמצעות מעבר לדירה באיכות מגורים גבוהה יותר, מיקום יוקרתי יותר עקב הפרידה ועוד. 

דמי הטיפול בילדים
לפי המשפט העברי, הוצאות הטיפול בילדים הם חלק בלתי נפרד מהוצאות דמי מזונות לילדים. כך, גם המטפל או המטפלת של הילדים יקבלו את המשכורת ישירות מן האב. הטיפול הזה יכול להיות טיפול של האם או גורם שלישי – מטפלים, מעון או כל גורם אחר שמהווה ידה הארוכה של האם. 


עורכי דין לענייני הסכמי ממון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הסכמי ממון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עורך דין לתביעת מזונות
סגור