מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » עמידה בתנאי גירושין
מגזין משפחה

עמידה בתנאי גירושין

הפרידה מבן או מבת זוג היא רק הצעד הראשון לפני שנכנסים לדון בפרטים הלוגיסטיים ולחתום אותם בהסכם. כשמדובר על גירושין, יש להסדיר את הפרידה הזו על פי דיני משפחה ולנהל בהם דיון נפרד ומושכל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/2/2014
  • |
  • 11:09
  • |
  • 1812 צפיות

בזמן גירושין המתגרשים פונים לעריכת הסכמים ביניהם כנהוג, כל מנת להבטיח כי ההסכמות שתגובשנה באמצעות הסכמי הגירושין תקוימנה תוך כדי קבלת גיבוי מן החוק. הסכמים אלו מתייחסים לנושא המשמורות והסדרי הראייה ככל שיש לבני הזוג ילדים משותפים, הסדרי ממון לרכוש שנתפש למשותף על פי החוק החלטות שונות בנוגע לעתידם החינוכי של הילדים וכן הסדר לגבי דמי המזונות. במידה שתנאי ההסכם בין בני הזוג אינם מתקיימים, ישנם צעדים שונים שניתן לנקוט כנגד פורע ההסכם. 

גיבוש הסכם גירושין טוב
הסכם גירושין שיחזיק מעמד הוא זה שבאמת ובתמים עונה על הצרכים של כל הצדדים בו – צורך כל אחד מבני הזוג שנפרדים ועל צרכי הילדים. במידה שהתנאים בו אינם מתאימים יותר למצב הכללי, יש להגיש בקשה לשינוי ההסכם – ובדרך כלל שינוי ההסכם יתבצע על פי בקשת שני הצדדים שמסכימים על כך (אפשר לערב גם גישור). מי שאינו משתמש בצינורות ובמסלולים שהעמיד החוק לצורך כך, יהיה מועמד לקבלת סנקציות שליליות כחוק במידה ויתבע על כך. 
לעמוד בתנאי הסכם הגירושין

אי תשלום דמי מזונות
אי תשלום דמי המזונות יכול לקרות מסיבות שונות ומגוונות – ולכל אחת מהן בית המשפט מתייחס אחרת. זו יכולה להיות הסתבכות כלכלית ואי יכולת לעמוד במסגרת החובות כפי שנקבעו להורה המשלם או בשל יצר נקמה של ההורה בהורה השני – בין אם משום יוזמת הגירושין. כשניתן להוכיח באמצעות עורך דין כי החייב מתחמק בכוונה מתשלום דמי המזונות, ניתן לפנות לביטוח הלאומי או להוצאה לפועל ולדרוש נקיטת הליכים כנגד המתחמק.

אי קיום הסדרי ראייה
הפרתם של הסדרי ראייה היא למעשה הפרה של זכויות הילד שלא מומשו. כך, ניתן לתבוע הורה שלא קיים את הסדר הראייה בגין הזנחה או על נזק נפשי. מנגד, אילו ההורה הנתבע אינו מבצע זאת משום שהוא מצליח להוכיח ולהראות כי הילד למעשה אינו מעוניין לראות את ההורה או הוסת לכך על ידי ההורה המשמורן, הרי שהחוק יטה לטובתו ויקבל את גרסתו בנושא – ויתכנו מקרים בהם הסדרי הראייה אף ישונו בגין כך. 

מאמרים בתחום:

עורכי דין לענייני מזונות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מזונות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עמידה בתנאי גירושין
סגור