מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהגת שיכור? לא בטוח שיש לך כיסוי ביטוחי
מגזין תעבורה

נהגת שיכור? לא בטוח שיש לך כיסוי ביטוחי

מי שנקלע לתאונת דרכים בעודו נהג שיכור הוא מי שעבר על החוק בעצם נטילת אחריות הנהיגה במצב נתון תחת השפעה. דבר זה רשום בפוליסת הביטוח לרכב ועל כן סביר להניח שבהחרגה זו המבוטח לא יקבל פיצוי מחברת הביטוח.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/3/2014
  • |
  • 11:44
  • |
  • 2158 צפיות

בית המשפט לתעבורה כורע תחת עומס תביעות תאונות הדרכים, בהן אחת הסיבות המכריעות לתאונות אלו היא שתיית אלכוהול – תאונות אלו ברוב המקרים גובות חיים של בני אדם או מנטרלות אותם מהחיים כפי שידעו אותם קודם. על בית המשפט להתמודד עם התופעה הזו במסגרת החקיקה הקיימת. בפוליסת הביטוח בין חברת הביטוח לנהג בדרך כלל אין אזכור של נהיגה בשכרות אלא חריג של סמים מסוכנים. המשמעות שהחריג שהוכנס בפוליסה פוטר את חברת הביטוח מלפצות נהגים שנהגו תחת השפעת סמים מסוכנים, אולם אין חריג שפוטר את חברת הביטוח מלפצות מבוטח שנהג שיכור.

נהיגה בשכרות – מבחינת החוק
החוק מדבר בסעיף 39א´ לפקודת התעבורה על העונש האפשרי לנהגים אשר נתפסו בזמן עבירה על החוק. בנוסף לכל עונש אחר – יפסלו את רשיון הנהיגה שלהם או יפסלו את קבלת הרישיון לתקופה מינימלית של שנתיים לפחות. ישנם מצבים נקודתיים שבהם העונש יכול להשתנות. בסעיף 18ב´ לתקנות הפיקוח על עסקי הביטוח משנת 1986 מדובר על החרגת סמים, אולם מדיניות חברת הביטוח אינה אחידה לגבי תגמולי ביטוח לנהגים שיכורים וניתן למצוא הבדלים מהותיים בין גישות בית המשפט. 
כיסוי ביטוחי לנוהגים בשכרות

הרשלנות במקרי נהיגה בשכרות
הרשלנות במקרי תאונות דרכים שנגרמו כתוצאה משתיית אלכוהול עלולה להיתפש מובנת מאליה בעיני בית המשפט, ועולה השאלה לגבי רמת הסיכון הודאי, סוגיות פגיעה בצד שלישי או עבירות תנועה שמתרחשות תוך כדי האירוע. הנטייה הרווחת כיום היא להשאיר את הפוליסה בתוקף ולהלחם במפגע תאונות הדרכים בדרכים אחרות כמו למשל משפט פלילי או אכיפה. 

קבלת ייצוג בבית משפט
כדי להתמודד עם טיעונים שונים שחברות הביטוח יכולות להציף במהלך הדיון בבית המשפט, רצוי להתייעץ עם עורך דין תעבורה אודות המסלול האסטרטגי שיש לנקוט בו. האם ישנו אשם תורם ומה מידת אחריותו? האם ניתן לבטל כליל את חובת חברת הביטוח לפיצוי נהג, או שחברת הביטוח תהיה חייבת פיצויים "כרגיל"? על שאלות אלו ואחרות חשוב לעמוד ככל שיותר מהר לפני הדיון. 


עורכי דין תאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין תאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהגת שיכור? לא בטוח שיש לך כיסוי ביטוחי
סגור