מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהיגה תוך דיבור בסלולרי
מגזין תעבורה

נהיגה תוך דיבור בסלולרי

על פי סקר שנערך בישראל, כ- 60% מן הנהגים בין הגילאים 20-40 עושים שימוש בטלפון הסלולרי בזמן שהם נוהגים. מחקר נוסף מראה, כי ישנו דיבור בטלפון נייד בזמן נהיגה מניב פי 3 יותר תאונות דרכים מאשר בנהיגה ללא דיבור, ולא בכדי זה נמצא בין איסורי החוק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/3/2014
  • |
  • 16:49
  • |
  • 2161 צפיות

 על פי תקנה 28 לתקנות התעבורה, נקבע כי נהג רכב חייב להחזיק בידיו את הכידון או את ההגה כל עוד הרכב מצוי בתנועה. הנהג רשאי להסיר את ידו מן ההגה או מהכידון אם עליו לבצע פעולה שמבטיחה תקינות רכב או קיום של כלי התנועה. עוד נקבע, כי שימוש בטלפון יעשה רק באמצעות מתקן מיקרופון קבוע ברכב. מאז שהחקיקה בוצעה ועד לימים אלו נכנסו לשוק מכשירים דיגיטליים כמו למשל דיבורית בלוטות', רמקולים ויישומים נוספים שמאפשרים שיחה נוחה במהלך נהיגה. התמודדות עם היישומים הללו על ידי החוק דרשה הגדרה מדויקת למתקן הדיבורית ואיסור גורף שימוש בנייד לצורך שליחת מסרון. 

הגדרות חדשות לדיבורית ולטלפון
מאפייני הטלפון השתנו בשנים האחרונות ויצרו צורך להתייחסות שונה על ידי החוק לאותם המאפיינים. ה"דיבורית" מוגדר כעת כהתקן שמאפשר שימוש בנייד ללא אחיזה. גם אם הדיבורית מותקנת בתוך הטלפון עצמו, הוא יונח ברכב באופן יציב שימנע נפילתו. "טלפון" הינו מכשיר המיועד לתקשורת על ידי חיוג. 
ענישה על עבירות בנהיגה

מנהלים עסק מהרכב? החוק אינו שונה לדידכם
החוק קובע כי גם מי שמחזיק ברישיון להוראת נהיגה מחויב להתקין דיבורית ברכבו. לסעיף 16 לפקודת התעבורה נוסף תוכן הקובע שמי שמצוי בידו רישיון להוראת נהיגה, ישתמש בדיבורית בלבד כשהוא מצוי בזמן הוראת הנהיגה.

ומה עם מכשיר קשר?
יש צורך להבחין בין מכשיר "טלפון" ובין "מכשיר קשר". כיום, "מכשיר קשר" אינו כלול בהגדרת "מכשיר טלפון, והמשמעות היא שהוראה 28 אינה חלה לגביו. עדיין, ישנם מכשירי קשר שיכולים לענות גם להגדרה של טלפון בעל לחצני חיוג. כל עוד נעשה בו שימוש טלפוני, הרי שניתן להרשיע את המשיבים בעבירה על פי סעיף 28. 

שוטר נתן לך דו"ח על שימוש בטלפון בזמן נהיגה?
התייעצות עם עורך דין תעבורה המתמצא בתחום השימוש במכשירים ניידים יכולה לטוות את המסלול האסטרטגי כדי להפחית מן העונש הצפוי לנהג או כדי לערער על קביעת השוטר בדו"ח כמו גם על העובדות הכתובות בו.


עורכי דין לענייני עברות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עברות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהיגה תוך דיבור בסלולרי
סגור