מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » זכויות הנחקר בחקירת מצ"ח
אולי תתעניין ב:
מגזין אזרחי

זכויות הנחקר בחקירת מצ"ח

גם בחשד לעבירות פליליות שנעשו במסגרת השירות הצבאי יש אפשרות לפנות לעורך דין אזרחי, שייעץ להם לפני או בין חקירות גלויות או סמויות של המשטרה הצבאית החוקרת, אם כי החקירה עלולה להתקיים תחת תנאים נוקשים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/3/2014
  • |
  • 16:09
  • |
  • 1919 צפיות

עם היוודע דבר החקירה על ידי המשטרה הצבאית, ניתן להשהות את החקירה ללא קשר לרמת הלחץ המופעל על הנחקר – ולהיוועץ עם עורך דין לפני החקירה. שלא כמו בחקירה אזרחית, לנחקר אצל המשטרה הצבאית לא עומדת הזכות לנוכחות של עורך דין פלילי במהלך החקירה עצמה ועל כן ישנה משמעות רבה להתייעצות עם עורך הדין לפני כן.  גם אם הנחקר נמצא במשטרה הצבאית, יש לאפשר למפגש בין הנחקר לעורך דינו להתנהל בפרטיות. במידה שזכות זאת לא קוימה להלכה, יש מקום לבצע קובלנה על כך על פי האמצעים המקובלים.

מה כאשר הנחקר נדחק לתת בדיקת שתן לפני קבלת ייעוץ?
יכול להיווצר מצב שבו ממתינים להיווצרות קשר בין הנחקר לבין עורך דינו, ובינתיים הנחקר נדרש לעבור בדיקת שתן או לעשות כל בדיקה פולשנית אחרת – יש לדעת כי את הבדיקה הזו יש לערוך רק אם ישנה נחיצות כפי שהיא מוגדרת בחוק לצורכי החקירה. ההתנגדות לביצוע בדיקת שתן או חקירה אינה מנוגדת לחוק הצבאי אלא מייצרת מצב ערני שמשדר זהירות.
זכויות הנחקרים

התנהגות נכונה לחקירה
אחת המטרות הראשוניות של החוקרים היא להכניס את החשוד ללחץ – ולמעשה להעצים את הלחץ שבו הוא שרוי בחדר החקירות. כאן רצוי לזכור, כי כל הנאמר והנעשה מזמן שהחשוד זומן לחקירה ועד המשפט יכול לשמש נגד החשוד, על אחת כמה וכמה כשעורכים חיפוש בבית החשוד ובכליו לרבות הטלפון הנייד. למעשה, החקירה מתחילה כבר מרגע הזימון אליה ועד להגשת כתב האישום – לא כולל המפגש עם עורך הדין השומר אמונים למרשו.

אין הבטחות – יש ניסיון לסחיטת הודאה
ישנם איומים והתניות כגון "אם לא תודה או לא תסכים לחיפוש או למתן בדיקה – תיעצר" או "אם תודה – תשוחרר או יוקל עונשך". ללא הודאה או ראיות – אין למילים אלו תוקף רב, אלא אם מעמתים אותו מול ראיות לכאורה נגדו. על כן ניתן למשוך את הבאת הנחקר אל המשטרה עד ל-48 שעות ולהתיש אותו למעשה תוך האמרה "אנו יודעים הכול עליך" גם בשיחה בלתי פורמאלית. 


עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות הנחקר בחקירת מצ"ח
סגור