מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » זכויות נחקר בחקירה פלילית
מגזין פלילי

זכויות נחקר בחקירה פלילית

חקירה פלילית במשטרה עשויה להיות חוויה קשה בעבור הנחקר וכן גם חיונית וחשובה מאוד לאופן ניהול התיק בכללותו. היוועצות מוקדמת עם עורך דין פלילי המתמחה בתחום זה תסייע לכם עד מאוד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/11/201
  • |
  • 17:40
  • |
  • 2082 צפיות

החוק הישראלי, אשר בין מטרותיו העיקריות מצויות מטרות ויעדים כמו חקר האמת, הצורך להגן על שלום, הצורך להילחם בפשיעה וכדומה. במטרה להשיג מטרות אלה לא אחת נאלצת המשטרה לחקור אנשים רבים ואף אנשים חפים מפשע הנחשדים בביצוע מעשה מסוים. חשוב להדגיש כי כבכל מדינה דמוקרטית בה לכל אדם באשר הוא אדם מגיעות זכויות מהותיות שאין המשטרה או שום גורם חוקר אחר רשאי לעבור על חוקים אלה. הקפדה על זכויותיו של נחקר הינה אבן בוחן מהותית ככל שמדובר בחקירה משפטית.

הכנה לחקירה בהתאם לסיבתה
על מנת להשיג את המטרות המוזכרות לעיל לעיתים נדרשת המשטרה להזמין לחקירה לא רק אנשים החשודים במעשה ו/או במחדל מסויים אלא לעיתים נדרשת היא להזמין גם עדים או אנשים שיוכלו להעיד לגבי נושאים מסויימים בקשר לאנשים אחרים המקורבים אליהם ו/או להעיד לגבי מקרה שאירע לנגד עיניהם. לעדות במשטרה ישנה חשיבות רבה על התיק כולו, החל משאלת הגשת כתב האישום ועד לשלב פסק הדין עצמו ועל כן במטרה להשיג אינטרסים רצויים חשוב מאוד להיות מוכנים וערוכים לכל שאלה אותה הנחקר עשוי להישאל.
דע את זכויותך בזמן חקירה פלילית

חקירה תחת אזהרה?
בשלב הראשון והבסיסי של החקירה על הנחקר לבדוק ולברר בדיוק מדוע הוזמנתם לחקירה, באשמת איזו עבירה הינכם מואשמים ו/או עדים. חשוב להדגיש כי זכותו הבסיסית של כל נחקר לדעת בגין מה הוא נחקר. דבר נוסף שעל כל נחקר להכיר את זכותו כי במהלך החקירה ימצא עורך הדין, הימצאותו תבטיח כי כלל הזכויות להן הנחקר זכאי יתממשו. יצויין כי במקרים חריגים קצין משטרה בדרגת פקד ומעלה רשאי לעכב את המפגש בין הנחקר לבין עורך דינו. מקרים אלה יתקימו לרוב כאשר קיים חשש כי המפגש עלול לפגום בהליך החקירה או לפגוע במעצרם של חשודים נוספים הנדרשים לעניין המדובר.

שמירה על זכות השתיקה
אחת הזכויות החשובות ביותר המגיעות לכל נחקר מכוח היותנו מדינת חוק דמוקרטית, הינה להיוועץ עם עורך דין כאמור, בנוסף זכות בסיסית היא זכות השתיקה, לפיה הנאשם אינו מחוייב לשתף פעולה עם החוקרים אך אף על פי כן, חשוב להדגיש כי שמירה על זכות השתיקה עשויה לשמש כראיה משפטית כנגדו של הנחקר שכן עצם העובדה שהוא בחר שלא לענות על שאלות החוקרים תהווה ראיה כלשעצמה.



עורכי דין לענייני מעצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מעצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכויות נחקר בחקירה פלילית
סגור