מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » באילו מקרים יואשם אדם בהחזקת סמים?
מגזין פלילי

באילו מקרים יואשם אדם בהחזקת סמים?

על פי פקודת הסמים המסוכנים משנת 1973, עבירות סמים על היבטיהן השונים – שימוש עצמי, אספקה, אחזקה, מסחר, יבוא ויצוא אלו עבירות שלכאורה חסרות קורבן, אולם מסגרת החקיקה לגביהן נוקשה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/3/2014
  • |
  • 11:37
  • |
  • 1894 צפיות

הרציונאל שעומד מאחורי הקביעה כי עבירות סמים משבשות את הסדר הציבורי תוך שהסמים המסוכנים יכולים לפגום בהפעלת שיקול דעת נאותה של מי מן המשתמשים בהם ובכך לפגוע בהתנהלות היום יומית. צריכת הסמים עלולה לפתח גם תלות בסם וגידול במנת הצורך בו, כמו גם פיתוח של סבילות כלפי הסמים שנחשבים לקלים. עבירת החזקת הסמים, גם אם לא הוכח שימוש או מסחר בהם, היא עבירה שגוררת ענישה על פי סעיף 7 בפקודת הסמים

מה אומר סעיף 7 לפקודת הסמים?
הסעיף הראשון בפקודת הסמים קובע איסור על החזקת סם מסוכן ועל שימוש בו, אלא אם הדבר הותר בפקודה או בתקנות או ברישיון מאת המנהל. העונש על כך נקבע בסעיף ג', והדין – 20 שנות מאסר או קנס שהוא פי 25 מהקנס הנקוב בסעיף 61א4 בחוק העונשין 1977. במידה שהחזיק בסם ואף השתמש בו לצריכה עצמית בלבד (על פי הגדרת הכמות שנמצאה), הדין הוא 3 שנות מאסר או קנס לפי אותו סעיף חוק. אילו ההחזקה או השימוש היו בין כתלי בית ספר או בחצריו הדין הוא מאסר 5 שנים, אלא אם מדובר על קטין מתחת לגיל 16. 
החזקת סמים- סעיפי אישום

האם זה חל גם על מי שאינו מחזיק בסמים באופן מוחשי?
החוק הזה חל גם על מי שלא מחזיק בסמים באופן מוחשי. המקרים הללו מנויים בפקודת הסמים המסוכנים. החוק מדבר על סמים שמוחזקים על ידי אדם אחר בעבור אדם הנאשם בעבירת השימוש בהם או אם הסם מצוי בכליו של אדם שמחזיק בהם ללא ידיעתו או שהסם מצוי במקום שאינו בשליטתו או בפיקוחו של אף אדם. המחוקק כאן התכוון להחיל את האחריות על אדם גם אם אינו מחזיק בפועל בסם אלא במקום אחר.

מה קורה אם ישנה החזקה קונסטרוקטיבית?
חוק העונשין בסעיף 34 מגדיר מה היא החזקה קונסטרוקטיבית – כלומר שאחד או יותר מבני החבורה מחזיקים בסם, אפילו אם אין קשר לסם למי מהאנשים ואלו הסכימו להחזקתו. במקרה זה רצוי להיוועץ עם עורך דין, ולהבין מה המשמעות של זה וכיצד ניתן לנהוג כדי להקל על הענישה. 



עורכי דין לעברות סמים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות סמים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא באילו מקרים יואשם אדם בהחזקת סמים?
סגור