מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים » מגשר, מיהו? איך בוחרים מגשר?
אולי תתעניין ב:
מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים

מגשר, מיהו? איך בוחרים מגשר?

מגשר מחזיק בתעודה לאחר שהתמקצע בפיתרון סכסוכים ובעיות בין אנשים בהקשרים שונים – עבודה, שכנים, שותפים, בני זוג ומשפחה ועוד. המגשר ינסח את ההבנות שבין הצדדים ואת ההסכם שנוצר מרצון וימסור לבית המשפט כדי שזה יאשר זאת.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/3/2014
  • |
  • 12:51
  • |
  • 1637 צפיות

צדדים המסוכסכים ביניהם יכולים לבחור בכמה אפשרויות כדי לייצר סולחה ביניהם; הם יכולים ללכת להליך של גישור או לבחור בבוררות ואפילו להיעזר בבית המשפט כדי שיכריע ביניהם. לכל הליך מטרה ודרך משלו עם יתרונות וחסרונות. הגישור יכול לשמש בכל המקרים בהם שני צדדים אינם מסכימים בקנה אחד זה עם זה, כמו למשל במקרים בין בני זוג, שכנים לבניין מגורים או שכנים עסקיים, שותפים לעסק, סכסוך בין הנהלה לעובדים, גישור בין צדדים שונים במשפחה ועוד. 

חיסכון בעלויות משפט
עורך דין שהוא גם מגשר עשוי לחסוך כספים רבים בעלויות המשפט. ניהול התיק בבית המשפט עלול להיות ארוך ומתיש תוך גרירת הזמן מדיון לדיון ובסופו של התהליך בית המשפט חורץ את הדין בין השניים. מצד הליך הגישור מדובר על הסכמה מרצון ועל התכנות פיתרון שהוצע בידי מי מהצדדים או נבנה על ידי שניהם כשהמגשר בוחן את הנושא על פי מיטב ניסיונו ומייעץ כדי להציג בפני בית המשפט פיתרון ישים, יציב, מוצלח ופרקטי שעשוי לעמוד במבחן המציאות והזמן.
תהליך בחירת מגשר

לא כל מגשר הינו עורך דין
מגשר אינו מחויב להיות על פי חוק עורך דין. למעשה, אין הסדרה של מקצוע הגישור על פי חוק ורישוי, אולם לעורך דין ישנו ידע שערכו לא יסולא בפז לתפקיד הגישור. בסופו של כל תהליך גישור מפיקים מסמך משפטי שאמור להגיע לבית המשפט ולהיות מאושר על ידי שופט. עליו להבין את שני הצדדים ולעודד אותם להגיע להבנה ולהסכמה לאחר הקשבה ומתן פיתרון רגיש ויעיל לכולם.

לבחור את המגשר
בחירת המגשר היא על פי טיב העיסוק שלו ותחום הגישור המבוקש. חשוב לוודא שיש לו ניסיון בתחום הייחודי, כיון שככל שיתמחה בעומק הסוגיה כן ידע אילו אופציות ישימות עומדות בפני הצדדים לפי המצב הנתון. ניתן למצוא בהנהלת בית המשפט רשימת מגשרים שאושרו ככאלו לפי תיקון תקנות בית המשפט, לפגוש בו פגישה או שיחת טלפון לפני ההליך ולאחר שנמצאה כימיה, לפתוח ולדון בדברים. 


מגשרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום מגשרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מגשר, מיהו? איך בוחרים מגשר?
סגור