מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » הליכי פשיטת רגל בתיק הוצאה לפועל ?
מגזין חובות והוצל"פ

הליכי פשיטת רגל בתיק הוצאה לפועל ?

פשיטת רגל היא שם לפיתרון המוצע באמצעות ההוצאה לפועל לאנשים פרטיים וגם לחברות ולארגונים שחייבים כספים רבים מאשר ניתן להם להחזיר. יחד עם זאת ישנו הבדל מהותי בין הליך פשיטת רגל של שתי ישויות משפטיות אלו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/4/2014
  • |
  • 12:18
  • |
  • 1849 צפיות

חייבים שאינם מסוגלים לעמוד בהחזר ההתחייבויות הכספיות שלהם, אינם בהכרח עומדים בפני שוקת שבורה; יפה שעה אחת קודם, אם יפנה אותו חייב ללשכת ההוצאה לפועל וינהל באחריות את החזר החובות שלו בתהליך שנקרא "פשיטת רגל". ניתן לבחור על פי מידת ההתאמה את התהליך הזה מבין אפשרויות אחרות כמו גם הכרזה על חייב כעל "חייב מוגבל באמצעים". כדי לנהל את התהליך הזה רצוי להסתייע בעורך דין הוצאה לפועל שייצג את החייב בבית המשפט המחוזי על פי הוראות פקודת פשיטת רגל תוך ליווי צמוד של הכונס הרשמי.

מי הוא החייב?
ישנן הגדרות מעשיות שמפרטות על פי פקודת פשיטת רגל את ההליכים שיש לנקוט בהם על פי הסדר. כדי להתחיל בתהליך, יש צורך לעמוד בהגדרה של "מיהו החייב?". במידה שהחייב עומד בכך ובפיקוח הכונס הרשמי שבאגף האפוטרופוס הכללי, כדי להגן על הצדדים שבעניין. נושה יגיש בקשה להכרזה על החייב כפושט רגל אם התקיימו התנאים שבסעיף 7 לפקודה.
מקרים ותגובות בפשיטת רגל

תשלום חוב 
ביניהם – על החוב לאותו נושה לעמוד על לא פחות מהסכום המתעדכן בכל 1 לינואר בכל שנה וקצוב בכסף, שמעשה פשיטת הרגל אירע בתוך שלושה חודשים לפני שהוגשה הבקשה ושקיימת זיקה עסקית או זיקת מגורים בין אותו חייב למדינת ישראל. יש להעביר כתב ויתור על סודיות, וזאת לטובת הכונס הרשמי. 

תחילת הליך פשיטת רגל אצל חייבים 
לאחר שמוצו כל ההליכים בתיקי ההוצאה לפועל, או שישנם תיקים מרובים בהוצאה לפועל אשר אין החייב מסוגל לעמוד בסכום ההחזרים שלהם, ניתן להגיש באמצעות עורך דין הוצאה לפועל בקשה לפשיטת רגל. בעקבות כך יפורסם שמו של החייב בעיתונות, וזאת על מנת שאנשים ונושים יהיו יכולים להיות מודעים לכך שמתקיימים הליכים אלו לחייב ובמידה שישנם חובות נוספים לגביה או טענות, אלו יובאו לידיעת העוסקים בדבר לפני סיום התהליך. הגשת הבקשה תכלול תשלום פיקדון לטובת הכונס הרשמי, ועותק על תשלום הפיקדון יחד עם עותק הבקשה יועברו לכונס הרשמי. 


עורכי דין לענייני פשיטת רגל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פשיטת רגל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הליכי פשיטת רגל בתיק הוצאה לפועל ?
סגור