מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » הוצאה לפועל. כיצד פונים ומה עושים?
מגזין חובות והוצל"פ

הוצאה לפועל. כיצד פונים ומה עושים?

גוף ההוצאה לפועל הוקם בשנת 1967 מכוח חוק הוצאה לפועל. ההוצאה לפועל הוא הגוף שמפעיל את הליכי מימוש פסקי הדין שניתנו לטובתו של זוכה, ואת הליכי מימוש הזכויות הכספיות שתוקפן כתוקף פסק דין כמו שטר חוב, שטר משכנתא או המחאה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/4/2014
  • |
  • 10:56
  • |
  • 1875 צפיות

מערכת ההוצאה לפועל במדינת ישראל היא הגוף שמממש את פסקי הדין, שיקים ושטרות שהזוכים קיבלו את הזכות לגבייתם, וזאת באופן נוח ויעיל. כך נושים יכולים לנקוט במגוון אפשרויות כנגד החייב ולהפעיל צווי עיקול, צווי מאסר, צווי יציאה מהארץ ועוד. את התהליך מלווה עורך דין המתמצא בתיקונים האחרונים שנתגבשו לאורך השנים. 

דרכי פעולה של צד החייב
כשנקבע מי הוא הצד הזוכה בפסק הדין, על הצד המפסיד לשלם את הסכום הנקוב בכסף או בבעלות על רכוש מסוים – כלומר עיקול נכסים ומימושם. ההוצאה לפועל שומרת מכוח החוק על האינטרסים של המנצח, ומסייעת לו לקבל את התשלום הרצוי וזאת מבלי שתהיה לחייב רמיסת זכויות גם אם אינו מסוגל לשלם. תמצאנה לו במקום זאת דרכים יצירתיות למלא את הדין – בין אם באמצעות איחוד התיקים או בפריסת הסכום לתשלומים קטנים יותר וברי תשלום.

קבלת מכתב  אזהרה ופניה להוצאה לפועל
מכתב האזהרה יתקבל בכתובתו של החייב, וכבר כאן ישנן מספר אפשרויות לפיתרון על ידי החייב. במידה שהוא יכול לשלם את חובו מבלי לערב את ההוצאה לפועל בעניין (ולהמנע מהוצאות כספיות ומבירוקרטיה מורכבת), רצוי להסדיר זאת מלכתחילה. ניתן לנסות לפנות באמצעות עורך דין אל הזוכה ולנסות לערוך הסדר תשלום – שהוא מהיר יותר לזוכה וקטן יותר בהיקפו לחייב.
תהליך הפנייה להוצאה לפועל

אי יכולת לשלם את החוב
אם אין לחייב יכולת לשלם את חובו בשום אופן, יתייצב בלשכת ההוצאה לפועל לשם חקירת יכולת. בחקירה זו תיבדק יכולתו הכלכלית של החייב לרבות הנכסים והזכויות השונים שבידו. כל זאת חייב להתבצע בתוך 21 ימים מרגע שהתקבלה האזהרה. אילולא כן – החייב עול להיאסר. 

בפני החייב עומדות מספר דרכים לפיתרון
הדרכים העומדות בפני החייב יכללו הליכי הוצאה לפועל, איחוד תיקים, חייב מוגבל באמצעים או הליכי פשיטת רגל. זכות הבחירה הזו חייבת להיות מוסברת לחייב כדי שיהיה יכול לבחור כלאחר ייעוץ באפשרות הטובה מבין כולן ולהבין מה המשמעויות שבבחירה הזו. 



עורכי דין איחוד תיקים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין איחוד תיקים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הוצאה לפועל. כיצד פונים ומה עושים?
סגור