מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » פשיטת רגל או איחוד תיקים?
מגזין חובות והוצל"פ

פשיטת רגל או איחוד תיקים?

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2364 צפיות

מי שהעסק שלו אינו עומד בתנאים הכספיים, צובר חובות ונפתחים מולו תיקים והליכים בהוצאה לפועל, עומדות למולו שתי בחירות עיקריות: פשיטת רגל או איחוד תיקים. שני אלו הליכים שנועדו בעצם לאפשר לאותו חייב להחזיר את חובו לנושיו, לחלק את נכסיו בין נושים ועוד אפשרויות, במקום מרדף בלתי פוסק אחר מקורות להחזר החוב הבלתי אפשרי.

פשיטת רגל  מהי?
כשחייב מוכרז כפושט רגל, לסטטוס זה שתי מטרות: האחת לאפשר לחייב להסדיר את חובו אל מול נושיו, והשניה היא המשכיות הפוטנציאל של העסק ועידוד פעילות עסקית ציבורית. כדי שחייב יהיה מוכר כפושט רגל, ישנם תנאי בסיס אשר עליהם הוא צריך לעמוד אם הוא מגיש את הבקשה (למשל, חוב מינימלי של 13,178 ₪), ותנאים מחמירים יותר אם נושה מגיש את הבקשה (למשל, חוב מינימלי של 65,884 ₪) סכומים אלו משתנים מדי שנה. לאחר הגשת הבקשה, מוצא נגדו צו כינוס נכסים ומוקפאים כל ההליכים העומדים נגדו לרבות ההוצל"פ, עד לכינוס השנתי בו עליו להתעמת מול נושיו במשרדי כונס הנכסים הרשמי למען הטלת הכרעה בעניינו.

איחוד תיקים מהו?
 איחוד תיקים משמעו איחוד כל התיקים בהוצאה לפועל של החייב, בכדי לאפשר לחייב לשלם לכל נושיו במרוכז ולפי הסדר תשלומים שיוכל לו. החייב מגיש בקשה אחת בלבד (אלא אם השתנו הנסיבות לבקשה) לאיחוד תיקים בלשכת ההוצאה לפועל שבו מתרכזים מרבית התיקים. בבקשה זו מתגלה כל המידע על נכסיו ב- 5 השנים האחרונות, ופירוט כל החובות שלו לרבות תביעות משפטיות. פעולה זו אינה מונעת הליכים שננקטים מול החייב.

מה לבחור, פשיטת רגל או איחוד תיקים?
הכרזה על פשיטת רגל כרוכה בויתור על הנכסים אשר יועמדו למכירה במטרה לפרוע את החובות לעומת ביטול הגבלות שננקטו מול החייב כמו עיכוב יציאה מהארץ, עיקול חשבונות בנק ועוד, וחייב שפתח בהליך איחוד תיקים לא יאבד את נכסיו אולם יופעלו מולו סנקציות מגבילות. בכל אחת מן הבחירות ישנם יתרונות וחסרונות תלויי מקרה. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין כדי להתאים את המקרה לתוצאה העדיפה מכל.


עורכי דין לענייני פשיטת רגל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פשיטת רגל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פשיטת רגל או איחוד תיקים?
סגור