מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » הגנות מפני אישומים בעבירות סמים
מגזין פלילי

הגנות מפני אישומים בעבירות סמים

בשנים האחרונות האמצעים לגילוי ראיות לצורך הגשת כתב אישום בעוון עבירות סמים שונות הלכו והשתכללו, כמו למשל חיפוש בטלפונים של חיילים. כדי להמנע או לצמצם מהרשעה, חשוב לדעת איך להתנהל גם לפני שהחקירה נחשפת.
  • מערכת האתר
  • |
  • 15/5/2014
  • |
  • 12:13
  • |
  • 1949 צפיות

פקודת הסמים המסוכנים יוצרת ספר הוראות לפיו ניתן להאשים אדם בעבירת סמים כהגדרתה, לרבות סחר בסמים, יבוא סם, תיווך, החזקת סם, הדחה לסם ומכירתו. הציבור לרוב אינו מחשיב עבירות החזקה ושימוש בסם כעבירות חמורות, כל עוד לא מדובר על מכירה בהיקף רחב כמו של בלדרי הסמים הגדולים. השימוש בסמים שונים בקרב בני נוער וצעירים הוא תופעה נורמטיבית, כאשר אלו עדיין אינם מודעים למשמעות שעולה מכך – כמו גם תפישת המעשה בידי החוק, ונתלים פעמים רבות בכך שלצעירים ישנן הקלות שונות.
 
חדירה למחשב בצבא לצורך בירור מעורבות בסמים
חוקרי מצ"ח נוהגים לדרוש טלפונים אישיים מחיילים אשר חשודים בידיהם בגין מעורבות לשימוש בסמים, ואלו מכילים תכתובות ומסרים, מסמכים רפואיים ועוד – כדי לאשש את החשד. כדי לפעול בדרך זו, על מצ"ח להצטייד בצו בית המשפט כפי שהחוק מציין. מדובר במספרים גבוהים של נחקרים בדרך דומה, שלא נערכה במסגרת חקירתם ביקורת שיפוטית מבוקשת.
ביטול אישום בעבירות סמים

להמנע מהחמרת אישום
האזרח הפשוט אינו תמיד בקיא בסבך החוק או בהליכים המותרים לפי נהלים במהלך חקירת שימוש בסמים. לעתים, אזרחים תמימים עלולים להחמיר את האישום נגדם, בעוון הודאה על אחזקת סם או שימוש בו בין חברים. דווקא במקרים שבהם החזקתו של סם אינה לצריכה עצמית או בכמות שמצביעה על כך – מעל ל-15 גרם בהחזקת מריחואנה או חשיש, עלולים להחמיר את כתב האישום לכדי רמה חמורה הדורשת עונשי מאסר בפועל, וישנם עונשים שיש להם השפעה מרחיקת לכת על העתיד הכלכלי של הנאשם. 

אי הרשעה בעבירות סמים
ניתן אף להמנע מהרשעה בנושאי שימוש בסמים. חשוב להתקשר עם עורך דין סמים שינחה את הנחקר בשלב המוקדם האפשרי, על מנת שלא לפתוח פתח להרשעה אפשרית במילים או במעשים. אם לאותו נחקר אין רישום פלילי במשטרה, הרי שיהיה יכול להוציא גם תעודת יושר, אולם אם אין נסיבות חריגות ויוצאות דופן – בית המשפט יטה להרשיע את הנאשם.


עורכי דין למחיקת רישום פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחיקת רישום פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הגנות מפני אישומים בעבירות סמים
סגור