מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » כל מה שצריך לדעת על בדיקת סמים
מגזין פלילי

כל מה שצריך לדעת על בדיקת סמים

הסם הוא חומר שמוכנס לגוף – ולא לצורכי ריפוי, בזמן שהוא משפיע על מאפיינים רבים וגופניים. בדיקת הסמים אמורה לגלות מהם הסמים שחדרו לגוף ומהי איכות הסם או באיזו רמה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/12/201
  • |
  • 17:14
  • |
  • 2230 צפיות

הסם מוגדר כחומר פסיכו אקטיבי, שמשפיע על מערכת העצבים בעיקר, דרך השפעה גם על המוח. הוא ישפיע בעקבות כך על ההתנהגות, על התגובות, על תפיסה, מצב הרוח ועוד. בני האדם משתמשים בסם לצרכי הנאה על מנת לשנות באופן מודע את ההתנהגות או את מצב הרוח, ואף לצורך מטרות דתיות ורוחניות. בעבר ובשבטים שונים נעשה שימוש גם בסמים מסוכנים לשימושים רפואיים או לטקסים, בעוד שהיו יכולים להביא לרמה של תרדמת או הרעלה. יש לקחת בחשבון שישנן קבוצות שונות של סמים, שנתפשים כסמים קלים או כסמים קשים. 

עבירות סמים
גם אנשים נורמטיביים או ללא עבר פלילי עלולים להתפס בהקשר של שימוש בסמים, והגדרת העבירה והעונש עליה נמצאים בפקודת הסמים משנת 1973. עבירות סמים יכולות להיות ייצור הסם, סחר בסמים, החזקת סמים, ייצוא וייבוא שלהם, אספקת הסם, שימוש לצריכה עצמית, הדחת קטין לשימוש בהם ועוד. גם החזקתם של כלים המשמשים לצריכתו של סם אסורים בחוק. 
כל המידע על בדיקות סמים

בדיקות לשימוש בסמים
ניתן לבצע את הבדיקות לגילוי הסם בשלוש דרכים: בבדיקת דם – עד שלושה חודשים מן השימוש, בדיקת שתן, פחות יעילה מבדיקות דם כיון שעדות לשימוש בסם תמצא עד לכמה שבועות מזמן השימוש וכן בדיקת סם בשיער – כאשר ידוע למשטרה כי שתי הבדיקות האחרות לא ענו על המבוקש, זו יכולה לייצר תשובה אמינה גם בחלוף זמן רב יותר. 

שימוש בסם לצריכה עצמית 
עבירות של שימוש בסמים לצריכה עצמית תבוצע פעמים רבות על ידי אנשים נורמטיביים שאין להם עבר פלילי. התייעצות עם עורך דין פלילי תהיה בעלת חשיבות מרובה. אין אבחנה בחוק בין סמים קלים לקשים – אולם הפסיקות לרוב עושות איפה ואיפה ביניהם, כשחשיש וקנאביס – מריחואנה או גראס נחשבים לקלים, והרואין, קוקאין, אקסטזי או אופיום לדוגמה יחשבו לסמים קשים. 

עבירה ראשונה של שימוש בסמים?
עורך דין פלילי מנוסה יוביל לכך שמי שזו לו ההתנסות הראשונה בבית המשפט בעבירות סמים יהיה יכול לסגור את התיק עוד לפני שזה יגיע לבית המשפט או שכתב האישום יוגש. במצבים אלו, חשוב לדאוג שלחשוד לא יהיה עבר פלילי ויחשב לנורמטיבי. 
 
מאמרים בתחום:

עורכי דין לעברות סמים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות סמים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כל מה שצריך לדעת על בדיקת סמים
סגור