מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהיגה תחת השפעת סמים
מגזין תעבורה

נהיגה תחת השפעת סמים

בכדי להוכיח כי נהג זה או אחר נסע ברכבו כאשר הוא שיכור, יש לשוטרים את מכשיר הינשוף. בכדי להוכיח נהיגה תחת השפעת סמים ישנם מספר מאפיינים שהשוטר יבחן במטרה להוכיח שהנהג אכן נוהג ברכבו תחת השפעת סם
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/7/2013
  • |
  • 11:48
  • |
  • 2403 צפיות

קראו עוד על חוקי תעבורה:
החוק לנהיגה בשכרות - http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=903
פסילה מנהלית של רישיון נהיגה - http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=752

נהיגה בשכרות אסורה ברוב מדינות העולם ונחשבת לעבירת תעבורה חמורה מאוד. ברשות מדינת ישראל קיימים שלל כלים מדעיים בכדי לבדוק אם נהג נוהג ברכבו בגילופין. לעומת זאת, בנהיגה תחת השפעת סמים, שהיא עבירה לא פחות חמורה, הסיטואציה הופכת להיות שונה מפני שכיום השיטות לאיבחונה אינן נפוצות בישראל.

מאפיינים
מכיוון שלשוטרים לרוב אין כל אמצעי לקבוע אם הנהג נוהג תחת השפעת סם, ישנם מספר מאפיינים התנהגותיים אשר נקבעו על ידי בית המשפט. ישנו טופס לבדיקת מאפיינים אשר השוטר אמור לבדוק לפני שיוכל להוכיח שהנהג הוא אכן תחת השפעת סם. הליכה בקו ישר, דיבור איטי, בלבול וכדומה. על השוטר למלא על הטופס לפחות שני קריטריונים בכדי להאשים את הנהג, אך למרות זאת נשאלת השאלה האם די בטופס זה ובחוות דעתו של השוטר לקבוע שהנהג היה תחת השפעת סמים.
נהיגה תחת השפעת סמים - גם עישון פאסיבי נחשב

דגימת שתן ומרווח זמן
לחלק מהשוטרים בישראל יש את הזכות לבקש מהנהג דגימת שתן, זאת אם קיים חשד סביר שהנהג נמצא תחת השפעת סם. אם לא קיים חשד כזה, בקשה לבדיקת שתן מידי השוטר יכולה לעיתים להיחשב ל-לא חוקית. גם אם אדם לא עישן סמים לפני עלייתו לרכב, ובדיקת השתן העלתה כי יש שרידי סם בגופו, הוא ייחשב על פי החוק כנוהג תחת השפעת שם. כלומר, גם אם הנהג עישן סם או עישן באופן פאסיבי במרחק זמן ארוך מהיום בו נתפס, הוא עדיין יכול להיחשב כנוהג תחת השפעת סם.  

התקבלה הוכחה – מה העונש?
העונש הצפוי לנהג אשר נהג ברכבו תחת השעת סם הוא כמו העונש הצפוי לנהג אשר נהג בשכרות: פסילת רשיון נהיגה למשך שנתיים במקרה המינימלי. אם הוכח מעבר לכל צל של ספק שהנהג היה תחת השפעת סם, יכול בית המשפט אף לגזור על הנהג פסילה ארוכה ואף עונש מאסר על תנאי. אם נתספתם בנהיגה תחת השפעת סם, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני תעבורה בכדי שייצג אתכם במשפט.

עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהיגה תחת השפעת סמים
סגור