מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » החוק לנהיגה בשכרות
מגזין תעבורה

החוק לנהיגה בשכרות

הרבה שינויים חלו בשנים האחרונות בחוק הנהיגה בשכרות וברמת ריכוז האלכוהול בדם אצל מי שנחשב לנוהג בגילופין. במאמר הבא נביא את עיקרי החוק ביחס לאלכוהול ונהיגה
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/7/2013
  • |
  • 17:37
  • |
  • 2347 צפיות

קראו עוד על נהיגה בשכרות:
בקשה להקלה בעונש http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=779
נהגתם בשכרות? יש לכם זכויות http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=854
סירוב לבדיקת אלכוהול http://www.lawfind.co.il/readarticle.aspx?id=805

נהיגה בשכרות לפי הגדרתה היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול אשר גוררת תגובות איטיות מצדו של הנהג ואסורה בכל רחבי העולם. נהיגה בגילופין (שכרות) נחשבת לעבירת תעבורה חמורה ובמדינות רבות העונש על כך יכול להגיע גם למאסר ממושך במקרה שהנהג עבר תאונת דרכים כשהוא היה תחת השפעת אלכוהול. החוק החדש עובר שינויים מפעם לפעם ונראה כי בכל פעם החגורה מתהדקת על הנהגים, ולא בהכרח חגורת הבטיחות.

מיהו שיכור
אדם נחשב לשיכור כאשר ריכוז האלכוהול בגופו עולה על 50 מיליגרם של אלכוהול ב-100 מיליליטר של דם, או לחילופין, 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף (כך בודקים שוטרי התנועה את רמת הריכוזיות בדם). נהג שיכור על פי החוק הוא נהג אשר ריכוז האלכוהול בגופו עולה על 10 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר של דם, או לחילופין, 50 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף.

העונש הצפוי
העונש המינימלי על נהג אשר נתפס נוהג בגילופין, הוא שנתיים פסילה בפועל. זאת לאחר פסילה מנהלית במקום של השוטר. כמו כן, לאחר התיקון שנעשה בחוק, הרכב בו שהה הנהג יילקח לאחסנה למשך תקופה של חודש. כמו כן, במקרים מסויימים בית המשפט יכול להתחשב ולהקל בעונשו של הנהג.
נהיגה בשכרות גורמת לירידה ברמת הריכוז וגוררת תגובות איטיות

קשר בין מידת האלכוהול לעונש
על פי הדעה הרווחת, כמות האלכוהול הזורמת בעורקיו של הנהג אמורה להוות סוג של אינדיקציה לגובה העונש המוטל עליו, אך מכיוון שמדובר בעבירת תעבורה חמורה ביותר, החוק האכזרי יכול להטיל שנתיים שלילה באופן שרירותי גם לאדם אשר נתפס כשהוא נוהג עם רמת אלכוהול נמוכה בדם.

איך לא ליפול
אם אתם נמצאים במקום שלא מותקן בו מכשיר למדידת רמת האלכוהול בדם, ככל הנראה לא יהיה באפשרותכם לדעת בדיוק באיזו רמה האלכוהול בדם. עדיף לא לשתות ולנהוג כלל, ואם שתיתם, עדיף שתתנו את המפתחות למישהו אחר. אינכם רוצים להיתפס, מה שיגרור הליך משפטי ארוך.

עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא החוק לנהיגה בשכרות
סגור