מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » נתפסתם בנהיגה בשכרות? יש לכם זכויות
מגזין משרד הבטחון

נתפסתם בנהיגה בשכרות? יש לכם זכויות

בשנים האחרונות נוקט הדין הישראלי במגמה מחמירה עם נהגים אשר בדמם אחוז אלכוהול גבוה, הדבר נובע משכיחות גבוה ביותר של תאונות דרכים הנגרמות כתוצאה מסיבה זו. אם נתפסת על ידי שוטר כאשר בדמך אחוז אלכוהולי גבוה מומלץ מאוד שתיוועץ בעורך דין המתמחה בתחום זה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 2/7/2013
  • |
  • 17:02
  • |
  • 2029 צפיות

נהיגה בשכרות היא עבירה מסוכנת אך עם זאת רבים בוחרים לעיתים לנהוג למרות שצרכו אלכוהול. לעיתים הסיבה היא חוסר אחריות, אך גם קיימות סיבות אחרות שהנפוצה בהן היא אי הבנה בנוגע לכמות אלכוהול המותרת בנהיגה. רצוי להתיעץ עם עורך דין בתעבורה מכיוון שנהגים רבים שותים אלכוהול בטווח המותר לדעתם, אך רובם אינם מודעים למהות העבירה ולזכויות שלהם כאזרחים.

מה עבירת נהיגה בשכרות?
פקודת התעבורה משנת 1961 מגדירה משקה שמשכר כמשקה בו הריכוז האלכוהולי גבוה מהכמות המותרת שהוגדרה על פי חוק באישור על ידי שר התחבורה. כאשר נהג נעצר, השוטר רשאי לדרוש ממנו דגימת נשיפה, בדיקת שתן או דם. נהיגה תחת שכרות היא אסורה בגלל הסכנה האפשרית בפגיעה ברכוש ובעיקר בגלל הסכנה לחיי אדם.

איך בודקים אם אדם נוהג בשכרות?
כאשר נהג נעצר על ידי המשטרה בחשד לנהיגה בשכרות, המשטרה בוחנת את התנהגות הנהג ובידה וההתנהגות נראית חשודה, הנהג מתבקש לבצע בדיקת נשיפה לבדיקת רמת ריכוז האלכוהול בגוף. בנוסף, ניתן לבדוק את רמת השפעת האלכוהול בעזרת בדיקת שתן ובדיקת דם. על פי החוק השוטר צריך לבקש את הסכמת הנהג כדי לבדוק אם הוא נהג בשכרות ולהסביר לו את המשמעות המשפטית של סירוב לדגימה שכתובה בחוק.
 

גם לנהג שנתפס בשכרות יש זכויות

מתי מותר לשוטר לבצע בדיקת לשכרות ?
במידה והמשטרה מזהה אצל הנהג ריח של אלכוהול, הופעה מרושלת, דיבור איטי ומבולבל, חוסר יכולת לשמור על שיווי משקל, חוסר יכולת לשמור על קו ישר וביכולת לגעת באפו ללא מאמץ. כיום הענישה כבדה וכוללת שלילת רישיון לתקופה של מינימום שנתיים. נהיגה בשכרות מהווה גורם מרכזי לתאונות הדרכים והמשטרה נרתמה למגר את התופעה בעזרת בדיקות שכרות לנהגים ועונשים מחמירים. 

 


עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נתפסתם בנהיגה בשכרות? יש לכם זכויות
סגור