מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » סירוב לבדיקת אלכוהול
מגזין תעבורה

סירוב לבדיקת אלכוהול

אחת מהטעויות של נהגים מתחילים וגם ותיקים אשר יודעים ששתו ואינם רוצים כי רישיונם יפסל, הוא לנסות להתחמק או לסרב לבדיקת אלכוהול. לכאורה, נראה כי סירוב שכזה יכול להציל את הרישיון שלהם.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/6/2013
  • |
  • 14:06
  • |
  • 2107 צפיות

אך החוק, בניגוד לנהגים, קובע אחרת. על פי חוק, נהג אשר יסרב לעבור בדיקת אלכוהול, כמוהו כמודה שהוא אכן שתה מעל המותר ולפיכך רישיונו יישלל במקום בכל אופן. העונש גם יכול להיות חמור מזה, שכן יש בסירוב גם אי ציות לאיש חוק.  מעבר לכך, שוטר אשר נהג סירב לעבור בדיקת אלכוהול בנשיפה אצלו, רשאי לבקש מן הנהג המסרב להתלוות אליו ולקחת לו בדיקת דם לשם בדיקת אחוז האלכוהול בדמו. בכל אופן, בשורה התחתונה, הסירוב יעבוד רק לרעתכם.

מצד שני- עליכם לדעת כי חובה עליכם להיבדק
למרות כי החוק קובע שבעצם כדאי מאוד שלא תסרבו לבדיקת אלכוהול, יש סעיף אחד שמוטב להכיר היטב אם במקרה הועמדתם לדין על נהיגה תחת השפעת אלכוהול. לפי החוק, חובה על שוטר או איש החוק אשר בודק אתכם, ליידע אתכם כי אתם הולכים להבדק בגין שתיית אלכוהול וכי הסכמתכם נחוצה וכי אי הסכמה עלולה להעמיד אתכם בסנקציות מסויימות.

דרכים להוכחה
אם הצלחתם להוכיח בין שבכוחות עצמכם, ורצוי יותר באמצעות עו"ד לענייני תעבורה אשר מעורה בכל הבירוקרטיה, כי לא ביקשו מכם רשות מפורשת לבדיקה, הרי שהיא אינה כשירה למעשה. 

הכשלת בדיקת אלכוהול
עוד דבר שלעיתים נהגים מבצעים הוא מה שקרוי הכשלת בדיקת אלכוהול. במקרה הזה, הנהג מסכים להבדק, אך מכשיל את הבדיקה באמצעות אי נשיפה נכונה, חרחורים ועוד מתודות שונות ומשונות. במקרה הזה, מי שמכשיל את הבדיקה בכוונה, גם עלול להתפס בקלקלתו ואז יתבקש לבצע בדיקת דם. לחילופין, יתכן כי הדבר פשוט ייחשב כסירוב לבדיקה, מה שאומר הודאה בשתיית האלכוהול ודרך קצרה עד לפסילת הרישיון. סובלים מאסטמה או בעיות נשימה? במקרה הזה, הוכחה שלא ניסיתם להכשיל את הבדיקה, היא הליך בירוקרטי שכדאי להוועץ בו בעו"ד המתמחה בנושא ולצרף לטענה גם הוכחה רפואית. 



עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני נהיגה בשכרות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא סירוב לבדיקת אלכוהול
סגור