פסילה מנהלית של רישיון נהיגה היא פסילה למשך תקופה של בין 30-90 ימים, פסילה זו נעשית בפועל על ידי קצין משטרה שהוא בדרגת פקח ומעלה
המשמעות היא ששוטר שאינו בדרגה זו המוצא סיבה לפסילה מנהלית של רישיונו של נהג אינו מורשה לעשות כן – אלא להפנות את אותו הנהג אל קצין המשטרה האיזורי. את הפסילה המנהלית ניתן להטיל רק אם התקיים שימוע – כלומר הייתה אפשרות לנהג להשמיע טענותיו בפני הקצין אשר דן בהן ומחליט בו בזמן אם יש מקום לפסול או לא.
פסילה מנהלית יכולה לנוע בין 30, 60 או 90 ימים.
מה ההבדל בין הפסילות המנהליות השונות?
טווח הזמנים של
פסילת הרישיון יקבע על פי חומרת העבירה שמיוחסת לנהג; פסילה מנהלית לשלושים ימים היא בשל תאונת דרכים או עבירות שבתוך התוספת הרביעית כמו גם נהיגה שתחת השפעת אלכוהול. פסילה ל- 60 ימים היא בגין תאונת דרכים שבה ניזוק רכוש או שנחבל אדם ופסילה לתשעים ימים – אם זו תאונת דרכים קטלנית.
ניתן לפנות לבית המשפט לביטול הפסילה
לאחר המפגש עם השוטר או קצין המשטרה, ניתן להתקשר עם עורך דין תעבורה כדי לדון בנושא ולפנות לבית המשפט לבטל את פסילת הרישיון או להקדים את המועד שבו הרישיון יושב לנהג. כדי לטפל ולסתור את טיעוני התביעה, חשוב להכיר את החומר להלכה, להבין מהם שיקולי בית המשפט לשלילת הרישיון ואין ניתן להגיע בדר של פשרה לפיתרון.
שיקולי בית המשפט
מול בית המשפט יעמדו שני שיקולים שיסייעו לו להחליט אודות פסילת הרישיון. הראשון הוא השאלה – האם היה יסוד סביר להגשת כתב אישום בידי הקצין הפוסל, ואילו השניה – האם ביטול פסילת הרישיון עלול להוביל לסכנה מסוימת שפוגעת בביטחון הציבור.