מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » שימוש וסחר בחשיש
מגזין פלילי

שימוש וסחר בחשיש

על פי החוק בישראל, עישון של סמים ללא אישור רפואי, מהווה עבירה פלילית חמורה. עישון חשיש נחשב על פי פקודת הסמים בישראל לסם מסוכן ויכול לגרום לנזקים בריאותיים ונפשיים לאדם ולכן אינו מותר בחוק.
  • מערכת האתר
  • |
  • 22/9/2013
  • |
  • 12:19
  • |
  • 2704 צפיות

החשיש מיוצר מצמח הקנאביס והשערות הקטנות שעליו, אשר מייצרות שרף מסויים שממנו למעשה מייצרים את הסם. ה-THC, שהוא החומר הפעיל בצמח, נמצא בריכוז גבוה מאוד בשרף של הצמח, זאת לעומת סם המריחואנה, אשר גם הוא מיוצר מצמח הקנאביס, אך כאן מדובר בפרחים של הצמח בלבד והחומר בו הוא פחות מרוכז.

החשיש כאמור, נחשב לסם מסוכן על פי פקודת הסמים ומגיע במצב צבירה מוצק ובצבעים חום אדמדם ושחור. ישנם סוחרים רבים אשר מוסיפים חומרים שונים לחשיש טרם מכירתו, זאת בכדי "לדלל" את החומר הפעיל וכך למכור עוד, מה שהופך את הסם למסוכן עוד יותר.

סימנים לעישון חשיש
אנשים רבים מעשנים חשיש, או באמצעות טבק או גם בצורה נקייה. באמצעות מכשירים, באמצעות גלגול, ועוד דרכי עישון שונים. אדם שמעשן חשיש מאופיין בסימנים פיזיולוגיים מסויימים עמו עיניים מאדימות, אדישות, ועוד.
בית המשפט מקל על אנשים הצורכים חשיש לשימוש עצמי, ומחמיר עם אלה שעוסקים בסחר

כיצד מאתרים מעשני חשיש?
ניתן לדעת אם אדם עישן חשיש או לא באמצעות מספר אלמנטים: בדיקת סמים בדם, פחות נפוצה בגלל הזמינות והנגישות, אך הבדיקה יכולה לראות אם האדם עישן חשיש בתקופה של שלושה חודשים האחרונים, מפני שמרכיבי הסם נשארים בגוף גם לאחר תקופה זו. אפשר לבדוק בשלושת השבועות הראשונים שלאחר העישון גם בבדיקת שתן, מפני שהרכיבים נשארים ברקמת הגוף. כמו כן, ניתן לבדוק בבדיקה מיוחדת בשיער, האם האדם עישן חשיש. הבדיקות קיימות ובדרך כלל מבוצעות כאשר קיים חשד סביר שאדם עישן חשיש.

נתפסתם עם חשיש? צפו לעונש
אם מדובר בצריכה עצמית, בית המשפט לרוב יקל בענישה על האדם שצרך, כאשר מדובר בכמות הפחותה מ-15 גרם. על פי החוק, אם אדם מחזיק ומשתמש בסם מסוכן בכמות גבוהה מזו, דינו הוא עד שלוש שנות מאסר. אם הוא סחר בסם, ייצא או ייבא אותו במקרים חריגים, העונש המקסימלי עומד על כ-20 שנות מאסר בפועל. המשטרה שמה לה למטרה את המלחמה בסמים ומשקיעה המון משאבים בכדי למגר את התופעה. אם נתפסתם עם חומר החשוד כסם, פנו לעורך דין פלילי שיתן מענה וייצג אתכם אל מול רשויות החוק.

אולי תתעניין גם ב:

עורכי דין לעברות סמים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות סמים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שימוש וסחר בחשיש
סגור